... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 0:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پسر دیکتاتور، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فیلیپین

پسر دیکتاتور فیلیپین از این واقعیت که اکثر رای دهندگان جوان، زندگی تحت حکومت پدرش را به یاد نمی آورند برای جلب حمایت در رسانه های اجتماعی استفاده کرده است.

سیاست شرق _ پلیس فیلیپین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور به حالت آماده باش قرار دارد، انتخاباتی که در یک نظرسنجی، پسر دیکتاتور بدنام فیلیپین، پیشتاز آن است.

به نقل از نیوزویک، رای دهندگان روز دوشنبه جانشین رودریگو دوترته ، رئیس جمهور مستعفی و پوپولیست را که پس از پایان دوره شش ساله ریاست جمهوری خود از کاندیداتوری مجدد منع شده است، انتخاب خواهند کرد.

در این انتخابات، پسر ۶۴ ساله و همنام فردیناند مارکوس پدر، به عنوان نامزد پیشتاز در انتخابات امسال ظاهر شده است و نظرسنجی ها نشان می دهد که فرماندار سابق، نماینده کنگره و سناتور ،با بیش از ۳۰ درصد برتری از روبردو ۵۷ ساله پیشتاز است.

مارکوس بزرگ به مدت ۲۰ سال با مشت آهنین بر فیلیپین حکومت کرده بود و پس از برکناری او توسط انقلاب مردمی در سال ۱۹۸۶ که با پیروزی خانم آکینو همراه بود، با میلیاردها دلار به سرقت رفته از مردم فیلیپین به ایالات متحده فرار کرد.

پسر دیکتاتور فیلیپین از این واقعیت که اکثر رای دهندگان جوان، زندگی تحت حکومت پدرش را به یاد نمی آورند برای جلب حمایت در رسانه های اجتماعی استفاده کرده است و با امتناع از شرکت در مناظره ها و محدود کردن مصاحبه ها، رویارویی با رقیب خود را به حداقل رسانده است.

او اخیراً در گفتگویی، به انتقاد از سال‌ها حکومت نظامی که توسط پدرش تحمیل شده بود، گفت: «کسانی بودند که می‌خواستند دولت را سرنگون کنند و دولت باید از خود دفاع می‌کرد».

او همچنین از عذرخواهی یا اعتراف به نقض حقوق بشر و فسادی که در دوران دیکتاتوری پدرش رخ داد، امتناع ورزیده است و در عوض آن دوران را به عنوان دوران شکوفایی و غرور ملی به تصویر می‌کشد.

بازگشت خانواده مارکوس به بالاترین مقام کشور نشان دهنده یک واژگونی تکان دهنده نسبت به قیام طرفداران دموکراسی در سال ۱۹۸۶ است و مخالفان پشت سر روبردو تحت آنچه “انقلاب صورتی” توصیف شده است، گرد هم می آیند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »