... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 0:01 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

شمار بیکاران در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پس از سپری شدن دوره رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، به ۱۳ میلیون و ۲۶۴ هزار نفر رسیده است.

سیاست شرق _ نرخ بیکاری اتحادیه اروپا بر پایه تغییرات فصلی پس از آن که در آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی به بیش از ۷.۵ درصد رسید، طی ماه مشابه سال جاری میلادی به ۶.۲ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ در طول بیش از سه دهه گذشته به شمار می‌رود.

به نقل از یورونیوز، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که مجموع شمار بیکاران در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پس از سپری شدن دوره رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا با دو میلیون و ۵۴۳ هزار مورد کاهش به ۱۳ میلیون و ۲۶۴ هزار نفر رسیده است که دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن از بیکاران فعلی را جوانان زیر ۲۵ سال تشکیل می‌دهند.

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بالاترین نرخ بیکاری با ۱۳.۳ درصد در اسپانیا ثبت شده و در مقابل، جمهوری چک با ۲.۴ درصد دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری است.نرخ بیکاری در دو قدرت اقتصادی برتر اتحادیه اروپا یعنی آلمان و فرانسه نیز به ترتیب ۳ و ۷.۲ درصد گزارش شده است.

مطابق گزارش یورواستات، نرخ بیکاری زنان در اتحادیه اروپا در آوریل گذشته به ۶.۵ درصد رسیده که پایین‌تر از نرخ ۶.۶ درصدی ماه مارس ۲۰۲۲ بوده است. همچنین، نرخ بیکاری مردان نیز در آوریل ۲۰۲۲ میلادی به ۵.۸ درصد رسید که پایین‌تر از نرخ ۵.۹ درصدی ماه مارس گذشته بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »