... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - 5:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حملات هوایی ترکیه به سوریه؛ ۳سرباز سوری کشته شدند

این حملات در نزدیکی شهر کردنشین کوبانی، محل درگیری های شبانه نیروهای ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، انجام شده است.

سیاست شرق _ گزارش ها حاکی از آن است که ۱۷ نفر در چندین حملهٔ هوایی قوای ترکیه به مناطقی در سوریه کشته شدند، اما مشخص نیست که چه تعداد از این افراد از نیروهای ارتش سوریه یا گروههای کرد هستند‌.

در همین حال، (SANA) خبرگزاری رسمی سوریه، از قول مقام‌های نظامی آن کشور گزارش داده است که در حملات هوایی روز سه شنبه ترکیه، دست کم سه سرباز سوری کشته و شش سرباز دیگر زخمی شده اند.

این خبرگزاری از قول نظامیان سوریه همچنین گزارش داده است که هر گونه حمله بر یگان های نظامی ما که توسط قوای نظامی ما مدیریت می‌شود،‌ در همه جبهه ها با پاسخ مستقیم و فوری مواجه خواهد شد.

این حملات در نزدیکی شهر کردنشین کوبانی، محل درگیری های شبانه نیروهای ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، انجام شده است.

وزارت دفاع ترکیه گفته است که گروههای کرد سوریه نیز مناطقی در ترکیه را مورد هدف حمله قرار داد که در اثر آن یک سرباز ترکیه کشته شد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین گفته است که در یک اقدام تلافی جویانه ”۱۳ تروریست” در داخل قلمرو سوریه از بین رفتند و اضافه کرد که عملیات هنوز هم ادامه دارد.

ترکیه از ۱۹ جولای سال جاری میلادی به این سو، حملهٔ وسیع بر ضد جنگجویان کرد (YPG) در سوریه انجام داده است، گروهی که ترکیه می گوید با حزب کارگران کردستان رابطه دارد.

این حملات پس از آن افزایش یافت که در نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران، نسبت به هرگونه حمله ترکیه به سوریه توسط ایران و روسیه مخالفت شد.

قبلاََ سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور اسلامی ایران هشدار داده بود که “هر گونه اقدام نظامی ترکیه در سوریه” می‌تواند موجب بی‌ثباتی در منطقه شود.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ به این سو، موجی از حملات را در خاک سوریه انجام داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »