... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
جهان ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - 12:07 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

زلنسکی: عقب‌نشینی روسیه آهسته اما قابل توجه است

زلنسکی از عقب‌نشینی نیروهای روسیه نیز خبر داد و گفت که این عقب‌نشینی آهسته پیش‌می‌رود اما قابل‌توجه است.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین

سیاست شرق _ رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدیویی از “عقب‌نشینی آهسته اما قابل‌توجه” نیروهای روس از شمال اوکراین خبر داد.
به نقل از دویچه وله، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرای ویدیویی که بامداد روز شنبه ۱۳ فرودین (۲ آوریل) منتشر شد گفت “انتظار حملات سنگین در شرق اوکراین را دارد”.
زلنسکی تصریح کرد سربازان روس به دونباس و خارکیف می‌روند و اوضاع در شرق اوکراین همچنان سخت‌تر شده است. 
ستاد کل ارتش اوکراین نیز اعلام کرد نیروهای روسیه از اطراف نیروگاه اتمی سابق چرنوبیل و از مناطق مجاور با بلاروس خارج می‌شوند. طبق اطلاع ستاد کل اوکراین ظاهراً قرار بوده این نیروها به منطقه بلگورود روسیه منتقل شوند تا از آنجا به سمت خارکیف پیش‌روی کنند.
زلنسکی از عقب‌نشینی نیروهای روسیه نیز خبر داد و گفت که این عقب‌نشینی آهسته پیش‌می‌رود اما قابل‌توجه است.

او در ادامه صحبت‌های خود افزود روسیه در برخی از مناطق اشغالی اوکراین افراد “دست نشانده” منصوب کرده که کارمندان و مقامات را برای همکاری تهدید می‌کنند. رئیس جمهور اوکراین به این افراد درباره عواقب همکاری با روسیه هشدار داد.

زلنسکی همچنین درباره اوضاع شهر محاصره شده بندری ماریوپل گفت اروپا حق ندارد درباره آنچه در ماریوپل روی می‌دهد سکوت کند و جهانیان باید به این فاجعه انسانی واکنش نشان دهند.

تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین


یک مقام دولتی اوکراین در این میان از تبادل اسرا بین روسیه و کشورش اطلاع داد و گفت طرف روسی ۸۶ سرباز اوکراینی را از اسارت آزاد کرده است. این مقام اوکراینی در ارتباط با آزادی اسرای روس در ازای آزادی سربازان اوکراینی اظهارنظر نکرد اما توضیح داد که تبادل اسرا نتیجه مذاکرات صلح جاری بوده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »