... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 0:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ترکیه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای حامل نیرو از روسیه به سوریه بسته است

چاووش اوغلو: این تصمیم را به همتای روس خود، سرگئی لاوروف، اطلاع داده ام که به نوبه خود آن را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتقل کرده است.

سیاست شرق _ رسانه های ترکیه به نقل از مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفتند که ترکیه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای غیرنظامی و نظامی روسیه که نیروها را از روسیه به سوریه منتقل می کنند بسته است.

تلویزیون تی آر تی هابر ترکیه به نقل از چاووش اوغلو گفت: “ما حریم هوایی را به روی هواپیماهای نظامی روسیه و همچنین هواپیماهای غیرنظامی عازم سوریه بسته ایم. ما این را در ماه مارس اعلام کردیم و مهلت آن در آوریل به پایان رسید.”

چاووش اوغلو خاطرنشان کرد که این تصمیم را به همتای روس خود، سرگئی لاوروف، اطلاع داده است که به نوبه خود آن را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتقل کرده است.

چاووش اوغلو با توجه به گزارش خبرنگاران ترکی که وزیر ترکیه را در هواپیما به اروگوئه همراهی می کردند، گفت: پوتین دستور داده است که دیگر پرواز نخواهیم کرد.

وزیر ترکیه اعلام کرد که ممنوعیت پروازها ۳ ماه طول خواهد کشید.

ترکیه در تلاش است برای پایان دادن به درگیری بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند، زیرا میزبان جلسات مذاکره‌کنندگان روسی و اوکراینی در استانبول و نشست دیگری بین لاوروف و همتای اوکراینی وی دیمیترو کوله‌با در آنتالیا بود.

آنکارا در حال حاضر به دنبال سازماندهی نشستی در استانبول بین پوتین و همتای اوکراینی خود ولودیمیر زلنسکی است، اگرچه چاووش اوغلو اذعان کرد که امکان گفتگوهای مشابه هنوز بسیار دور است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »