... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 6:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد روسیه بابت فروش پهپادهای ترکیه به اوکراین

الکسی یرخوف : اینکه این یک تجارت است جواب نیست، زیرا هواپیماهای بدون سرنشین شما سربازان ما را می کشند.

سیاست شرق _ الکسی یرخوف سفیر روسیه در ترکیه روز دوشنبه گفت که تحویل پهپادهای جنگی بایراکتار(بیرقدار) ترکیه به اوکراین با واکنش جامعه روسیه مواجه شده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، سفیر روسیه می گوید: من نمی توانم به این موضوع اشاره نکنم که اغلب در اینجا از من می پرسند: ما در مورد عرضه بایراکتارهای ترکیه به اوکراین چه احساسی داریم؟ خوب، من کاملاً صادقانه می گویم: شما حتی نمی توانید تصور کنید که جامعه روسیه چقدر بد به این موضوع می نگرند.

الکسی یرخوف ادامه داد: اینکه این یک تجارت است جواب نیست، زیرا هواپیماهای بدون سرنشین شما سربازان ما را می کشند، پس چرا ما باید آنها(ترک ها) را دوست داشته باشیم؟

در سال ۲۰۲۱، اوکراین طی قراردادی چندین پهپاد جنگی را از ترکیه خرید که از آنها در جنگ با روسیه استفاده نمود، بگونه ای که عملکرد موفقیت آمیزی را برای خود ثبت نمودند.

 پهپادهای جنگی «بیرقدار تی بی ۲» پیشتر در اختیار جمهوری آذربایجان، قطر و لیبی هم قرار گرفته است و لهستان نیز قراردادی برای خرید ۲۴ فروند آن با ترکیه بسته است.

پهپادهای ساخت ترکیه پس از موفقیت و کارآیی خود در درگیری‌های سوریه ، لیبی و قره باغ، محبوبیت جهانی پیدا کردند.از آن زمان، شماری از کشورها از جمله اوکراین، لهستان ، عربستان سعودی، عراق، مراکش ، انگلیس، مراکش و آلبانی درخواست خرید ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین از ترکیه از جمله بیرقدار را داشته اند.

گفتنی است پهپاد مدل «بایراکتار TB2» با برد ارتباطی ۱۵۰ کیلومتر و ارتفاع پرواز ۲۴ هزار پا ، می‌تواند ۲۴ ساعت در هوا بماند. این پهپاد می تواند پروازهای شناسایی، نظارت و دریافت اطلاعاتی انجام دهد. همچنین قابلیت آن را دارد که تصویر دریافتی را بدون تأخیر به مراکز عملیاتی، حمل مهمات و حمله به اهداف با مهمات خاص خود منتقل کند.

کانادا تکنولوژی ساخت این پهپادها را در اختیار ترکیه قرار داده و با این کشور همکاری دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »