... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 1:16 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سیدمحمود دعایی، سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعات، درگذشت

سید محمود دعایی ، با تشخیص آبسه گلو و انسداد مجرای تنفسی، در بیمارستان آتیه بستری شد و بعداز ظهر یکشنبه چشم از جهان فرو بست.

سیاست شرق _ سید محموددعایی،سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعات و نماینده شش دور مجلس شورای اسلامی درگذشت.

به نقل از خبر آنلاین، وی که در روزهای اخیر حالت‌های سرماخوردگی داشت، شب گذشته با تشخیص آبسه گلو و انسداد مجرای تنفسی، در بیمارستان آتیه بستری می‌شود و بعداز ظهر امروز چشم از جهان فرومی‌بندد.

سید محمود دعایی عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تاکنون، سرپرست مؤسسه اطلاعات از سال ۱۳۵۹ تاکنون و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بوده‌ است.

دعایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خارج و داخل ایران از فعالین سیاسی بوده و در خلال این مدت به اروپا و کشورهای آسیای غربی (چون سوریه، لبنان، اردن، عربستان، پاکستان، و افغانستان) سفر کرده‌است.

او در جریان مبارزات سیاسی خارج از کشور مدت ۷ سال سخنگوی نهضت روحانیت مبارز در ایران بود و نمایندگی حضرت امام را به عنوان رابط بین مسئولین عالی‌رتبه عراقی با ایشان به عهده داشت.

وی بعد از پبروزی انقلاب اسلامی در اوائل سال ۱۳۵۸ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق عازم بغداد شد و به‌دنبال اعتراض به دخالت‌های آشکار مأمورین عراقی در امور داخلی ایران به دستور وزارت خارجه در اسفند ۱۳۵۸ به ایران بازگشت. پس از آن مدتی در دفتر حضرت امام خمینی اشتغال داشت و سپس به دستور امام در اردیبهشت ۱۳۵۹ به سرپرستی موسسهٔ اطلاعات منصوب شد که تاکنون در این سمت بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »