... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 11:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله انتحاری به سفارت روسیه در کابل

در نتیجه این حمله، دو کارمند سفارت روسیه کشته شدند و شماری از شهروندان افغانستان نیز مجروح شدند.

سیاست شرق _ در حمله انتحاری به سفارت روسیه در کابل، دو کارمند کشته و شمار دیگری مجروح شدند.

به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، در اثر یک حمله انتحاری کم با مواد منفجره و امروز دوشنبه ۱۴ شهریور در نزدیک سفارت این کشور در کابل رخ داد دو کارمند این سفارت کشته شده‌اند.

این گزارش وزارت امورخارجه روسیه تصریح می‌کند که شماری از شهروندان افغانستان نیز در جریان این حمله آسیب دیده‌اند.

بر اساس این بیانیه این انفجار در ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه بامداد روز ۵ سپتامبر به وقت کابل در برابر درب ورودی بخش کنسولی سفارت روسیه، یک فرد ناشناس جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد.

این بیانیه می‌افزاید در نتیجه این حمله، دو کارمند سفارت روسیه کشته شدند و شماری از شهروندان افغانستان نیز مجروح شدند.

این بیانیه همچنین تصریح میکند که سفارت روسیه با سرویسهای امنیتی که در حال انجام تحقیقات هستند در تماس نزدیک است.

هویت کارمندان کشته شده هنوز مشخص نشده است. پیشتر، آژانس خبری دولتی روسیه گزارش داده بود که یک دیپلمات و یک محافظ امنیتی سفارتخانه در این حمله زخمی شده بودند.

گزارش‌های اولیه تعداد کشته‌شدگان این انفجار را ۱۰ نفر ذکر می‌کنند اما خبرگزاری ریا نووستی روسیه شمار جان‌باختگان را ۲۰ نفر گزارش کرده است.

خالد زدران، سخنگوی نیروی انتظامی طالبان در کابل، روز دوشنبه گفت که حوالی ساعت یازده پیش از ظهر دوشنبه، فرد حمله‌کننده در مجاورت ورودی بخش کنسولی سفارت روسیه در پایتخت افغانستان، پیش از رسیدن به هدف خود، از سوی نیروهای طالبان شناسایی شد.

به گفته او، نیروهای طالبان به این فرد شلیک کردند و او جلیقه انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کرد. آقای زدران تعداد زخمی‌های این انفجار را حدود ۱۰ نفر اعلام کرده است.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته و خالد زدران گفت که تحقیقات در حال انجام است و این منطقه توسط پلیس مسدود شده است.

پیش از این در روز جمعه در پی یک حمله انتحاری در مسجد گازرگاه ولایت هرات افغانستان ۱۸ تن کشته و ۲۳ تن زخمی شدند.

گروه طالبان که مرداد سال گذشته با سرنگونی حکومت اشرف غنی پس از حدود ۲۰ سال بار دیگر قدرت را در افغانستان در دست گرفته است، همواره گروه داعش را مسئول حملات انتخاری در افغانستان معرفی کرده است.

با این وجود، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان مردادماه امسال گفت که تعداد اعضای گروه خلافت اسلامی، داعش، در افغانستان به شش هزار نفر رسیده است.

به گفته او، پیش از تصرف افغانستان از طرف طالبان، اعضای داعش در این کشور حدود ۱۰ هزار نفر بودند و در ماه‌های اولیه حکومت طالبان این تعداد به دو هزار نفر کاهش یافت. اما به گفته وی در یک سال گذشته نیروی داعش در افغانستان سه برابر شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »