... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - 7:41 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش سخنگوی سازمان ملل درباره اتهام زنی آلبانی علیه ایران

دوجاریک: سازمان ملل اطلاعات و تاییدیه مستقلی مبنی بر اینکه آلبانی مورد حمله سایبری قرار گرفته یا خیر در اختیار نداریم.

سیاست شرق _ سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام زنی های آمریکا و آلبانی علیه ایران اعلام کرد که سازمان ملل اطلاعات مستقلی درباره حمله سایبری به آلبانی در اختیار ندارد.

به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: سازمان ملل اطلاعات و تاییدیه مستقلی مبنی بر اینکه آلبانی مورد حمله سایبری قرار گرفته یا خیر در اختیار نداریم.

وی در عین حال درباره حملات سایبری گفت که با توجه به افزایش حملات سایبری در سالهای اخیر، کشورهای عضو سازمان ملل، باید با توافق بر سر یک چارچوب مشخص از اثرات مخرب حملات سایبری بکاهند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد که اثرات مخرب جنگ سایبری در مقیاس بزرگی قابل مشاهده است.

دوجاریک اضافه کرد تعدادی از کشورهای عضو سازمان ملل در کارگروه هایی درباره حملات سایبری مشارکت داشته اند و این کارگروه ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش سیاست شرق، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد با ادی راما نخست وزیر آلبانی گفتگو کرده است تا حمایت قاطع ایالات متحده از متحدمان در ناتو را در پی حمله سایبری ادعایی ایران در ۱۵ ژوئیه اعلام کند.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه به وقت محلی مدعی شد از تلاش های دولت آلبانی برای پاسخگو کردن ایران در رابطه با حمله سایبری حمایت می کنیم.

نخست‌وزیر آلبانی با مطرح کردن اتهامات حمله سایبری ایران، عنوان کرد که کشورش روابط خود را با ایران قطع کرده است.

“ادی راما” تصریح کرد که این کشور به دیپلمات های ایرانی و پرسنل سفارت ایران دستور داده است ظرف ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.

در همین رابطه،دولت آمریکا، روز جمعه ۹ سپتامبر، وزیر و وزارت اطلاعات ایران را تحت تحریم های ثانویه قرار داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »