... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - 12:12 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

برخورد چند خودرو و انفجار در شوملی عراق/ ۱۱ کشته و ۳۱ زخمی

این انفجار در نزدیکی پمپ بنزین رخ داده اما عمده‌ترین علت، انفجار کپسول گاز داخل خودروی ون بوده است.

سیاست شرق _ محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به نقل از سه بازمانده انفجار اتوبوس در نزدیک پمپ بنزین«شوملی عراق» گفت که همه مسافران خودرو منفجر شده، ایرانی بودند.

پیشتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ، صبح یکشنبه ۲۰ شهریور خبر داد که در پی بروز انفجار یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزین در شهر شوملی استان بابل عراق دستکم ۱۱ تن جان باختند و ۳۰ نفر از جمله چند ایرانی مصدوم شدند.

کولیوند در گفت‌وگو با «ایرنا» با اشاره به اینکه هویت و ملیت جانباختگان مشخص نیست، گفت که پس از شناسایی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر نیز در این‌باره گفت:‌ برخورد سه دستگاه وسیله نقلیه با یکدیگر موجب وقوع این حادثه شده است. برابر گزارش‌های دریافتی یک دستگاه مینی‌بوس در حال حرکت در مسیر بوده که در نزدیکی یک پمپ بنزین با یک دستگاه ون برخورد کرد. پس از آن هم ون به دلیل آنکه «کپسول گاز» در آن قرار داشته دچار انفجار شده و با کامیونی که جلوتر قرار داشته برخورد کرده است.

معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ایران درباره اینکه چه تعداد از ۴۱ کشته و مصدوم این حادثه ایرانی بودند، گفت: با توجه به سوختگی اجساد، تا افراد فوتی تعیین هویت نشوند امکان اعلام تابعیت آنها وجود ندارد و نمی‌توان اطلاعات دقیقی در این خصوص داد. زائران مصدوم دچار سوختگی شدید بودند و در شرایط تعیین تکلیف نبودند. اما تعدادی هم وضعیت بهتری داشتند که ایرانی بودند.

درودی گفت متاسفانه درپی این حادثه ۱۱ نفر فوت و ۳۰ تن مصدوم شدند،  برابر قوانین کشور عراق مصدوم شدگان به بیمارستان منتقل شده و در آنجا باید تعیین تکلیف شوند، از این رو حادثه‌دیدگان این حادثه نیز به بیمارستان دیوانیه عراق منتقل شدند. 

وی درباره اینکه آیا انفجار در پمپ بنزین رخ داده بود یا خیر گفت:‌ این انفجار در نزدیکی پمپ بنزین رخ داده اما عمده‌ترین علت، انفجار کپسول گاز داخل خودروی ون بوده است.

مراسم اربعین امسال ۲۶ شهریور برگزار می‌شود و به‌گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی وزیر کشور، تا ۲۰ شهریور دو میلیون و ششصد هزار نفر از ایران وارد عراق شده‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران امروز در گفت‌وگو با «شبکه خبر»، اعلام کرد ۱۳ هزار و ۳۷۷ نفر از زائران اربعین دچار گرمازدگی شده‌اند.

پیشتر در پی ازدحام بیش از حد زائران در گذرگاه‌های مرزی برای ورود به عراق، جمعه ۱۸ شهریور، وزارت کشور از بسته‌شدن کلیه نقاط مرزی میان دو کشور خبر داد.

مجید میراحمدی، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین در ایران، با اعلام بسته شدن مرزهای شش‌گانه با عراق گفته بود که این تصمیم «به دلیل اتفاق‌های نگران‌کننده‌ای در مرزهای شلمچه و مهران» و «مخاطرات جدی برای امنیت و سلامت زائران» گرفته شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »