... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 7:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

جنبلاط: لبنان، به قدرت دفاعی حزب‌الله نیاز دارد

جنبلاط: انکار وجود حزب الله یک اشتباه محاسباتی است و ما از دولت سوریه می خواهیم که مرزها را تعیین کند.

سیاست شرق _ ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست مترقی و رهبر دروزی های لبنان، می گوید: لبنان به قدرت دفاعی حزب‌الله نیاز دارد، اما آنچه لازم است این است که سیستم دفاعی زیر نظر حزب‌الله باقی بماند.

به نقل از وبسایت النشره، جنبلاط در گفت‌وگو با شبکه ال‌بی‌سی، با تاکید بر موافقت اسرائیل تحت فشار حزب‌الله، که «البته از راهپیمایی‌های حزب‌الله و همچنین نیاز اروپا به گاز سود برد»، خاطرنشان کرد: «لبنان به قدرت دفاعی حزب‌الله نیاز دارد، اما آنچه لازم است این است که سیستم دفاعی زیر نظر حزب‌الله باقی بماند. دولت لبنان با تاکید بر اینکه حزب‌الله با تجربه مرزبندی دریایی ثابت کرده است که در دیپلماسی مهارت دارد و در این زمینه از آن می‌خواهیم با رژیم سوریه برای تعیین مرزهای زمینی مداخله کند.

جنبلاط تاکید کرد: انکار وجود حزب الله یک اشتباه محاسباتی است و ما از دولت سوریه می خواهیم که مرزها را تعیین کند.

وی افزود: حزب الله از طریق مرزبندی دریایی، مهارت دیپلماتیک خود را ثابت کرد و ما از آن می خواهیم برای تعیین مرزهای زمینی با سوریه نیز مداخله کند.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست مترقی لبنان ، خاطرنشان کرد: امیدوارم در روزهای پایانی زندگی سیاسی ام، لبنان جدیدی پدید آید و آن را می توان در یک کلمه خلاصه کرد و آن لغو فرقه گرایی سیاسی است. توضیح می دهد که این سازوکار در توافقنامه طائف است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »