... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - 0:10 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم مقامات ایران

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه آینده در لوکزامبورگ در این باره بحث و گفتگو خواهند کرد. 

سیاست شرق _ سیاست شرق _ ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، چهارشنبه توافق کردند تا به بهانه وقایع ایران، برخی از مقامات ایرانی را تحریم کنند.

خبرگزاری یورونیوز مدعی شد، سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، توافق کردند تا برخی از مقامات ایران را به دلیل آنچه «سرکوب گسترده معترضان» به مرگ مهسا امینی عنوان شده، تحریم کنند، ولی می بایست وزرای خارجی این کشورها، تحریم ها را بررسی، تایید و نهایی کنند. 

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه آینده در لوکزامبورگ در این باره بحث و گفتگو خواهند کرد. 

پیش تر نمایندگان پارلمان اروپا پیشنهاد تحریم برخی مسئولان و مقامات مرتبط با گشت ارشاد در ایران را مطرح کرده بودند. ممنوعیت سفر، مسدود شدن دارایی ها و تحریم گشت ارشاد و افراد حقیقی و حقوقی مطرح شده از جمله این تحریم ها است.

اتحادیه اروپا اخیراً قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی‌ارزش خواند و گفت: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هم در گفت‌وگوی تلفنی سه‌شنبه با همتای فرانسوی با بیان اینکه مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشورمان را هدف قرار دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »