... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 9:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حمله هوایی به کاروان تانکرهای سوخت در مرز سوریه

برخی از سه حمله هوایی به کاروان تانکرهای سوخت و مناطق اطراف آن خبر دادند. در مورد تلفات و تلفات این حادثه اطلاعاتی موثقی در دست نیست.

سیاست شرق _ حمله هوایی شامگاه سه شنبه به نقاط مرزی سوریه و در گذرگاه القائم – ابوکمال به کاروان تانکرهای سوخت،موجب توقف حرکت این کاروان شد.

به نقل از الجزیره، دو افسر شبه نظامی عراقی گفته اند که تعداد تلفات مشخص نشده است. با این حال، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گزارش داد که دست کم ۱۴ نفر در این حملات کشته شدند، ادعایی که تاکنون از سوی کسی تائید نشده است.

هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت این حمله بوده است، اما ارتش ایالات متحده در گذشته حملات مشابهی را انجام داده است.

با این حال،ایالات متحده تاکنون دخالت در آن را رد کرده است. سرلشکر ارتش راشل ال جفکوات گفت: «هیچ نیروی آمریکایی یا ائتلاف به رهبری آمریکا (عضو) حمله هوایی در القائم، عراق، در مرز با سوریه انجام ندادند.

گزارش الجزیره حاکی است که، یک مقام گارد مرزی عراق گفت: کاروان ۲۲ تانکر از ایران به سمت لبنان در حال حرکت بود. 10 کامیون پس از ورود به خاک سوریه از طریق گذرگاه مرزی القائم – ابوکمال مورد حمله قرار گرفتند که ۴ کامیون آن “کاملا در آتش سوختند”.

برخی از سه حمله هوایی به کاروان تانکرهای سوخت و مناطق اطراف آن خبر دادند. در مورد تلفات و تلفات این حادثه اطلاعاتی موثقی در دست نیست.

با این حال پرس تی وی گزارش داد این کاروان نفت ایران را از طریق سوریه به لبنان می برد، اما جزئیاتی درباره تلفات ارائه نکرد. همچنین گفت که حمله به کاروان توسط هواپیماهای بدون سرنشین و هلیکوپترهای آمریکایی انجام شده است و افزوده است که حمله پس از عبور هشت کامیون به سوریه صورت گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »