... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - 9:27 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر؛

پرواز مستقیم، تلاویو و دوحه برقرار می شود

طبق بیانیه مطبوعاتی فیفا اعلام شد، پروازهای چارتر مستقیم به طور موقت بین فرودگاه بن گوریون در تل آویو و فرودگاه بین المللی حمد در دوحه توسط یک شرکت هواپیمایی موجود در قطر در طول مدت جام جهانی فوتبال، مشروط به الزامات امنیتی و قابلیت های عملیاتی انجام می شود.
مصطفی ابومونس / خبرگزاری فرانسه؛ تصویری از جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ بر ساختمانی در دوحه پایتخت قطر در ۱۶ اوت ۲۰۲۲

سیاست شرق _ رسانه های اسرائیلی گزارش دادند، انتظار می رود هزاران نفر از هواداران فوتبال در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بطور مستقیم از تلاویو به دوحه پرواز کنند.

به نقل از وبسایت ای ۲۴، یایر لاپید، نخست وزیر مستعفی اسرائیل، روز پنجشنبه اعلام کرد که توافقی با فیفا به دست آمده است که برای اولین بار به اسرائیلی ها اجازه می دهد مستقیماً برای جام جهانی به قطر پرواز کنند. 

طبق گزارش این وبسایت، لاپید همچنین اطلاعات مربوط به افتتاح دفتر اسرائیل در قطر را تایید کرد که به طور انحصاری توسط i24NEWS در روز سه شنبه گزارش شده بود.  

طبق بیانیه مطبوعاتی فیفا اعلام شد، پروازهای چارتر مستقیم به طور موقت بین فرودگاه بن گوریون در تل آویو و فرودگاه بین المللی حمد در دوحه توسط یک شرکت هواپیمایی موجود در قطر در طول مدت جام جهانی فوتبال، مشروط به الزامات امنیتی و قابلیت های عملیاتی انجام می شود.

بر اساس این سند، اسرائیلی ها برای ورود به قطر به یک شناسه هوادار ثبت شده و یک بلیط پرواز معتبر نیاز دارند. خدمات کنسولی از طریق یک “شرکت خصوصی مسافرتی بین المللی” در دوحه به آنها ارائه خواهد شد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا گفت: با این قرارداد، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌توانند با هم پرواز کنند و از فوتبال لذت ببرند.

اوائل این هفته، اسرائیل و قطر برای افتتاح یک دفتر دیپلماتیک موقت در این کشور حوزه خلیج فارس، در طول جام جهانی ۲۰۲۲ به تفاهم رسیدند.

یک مقام اسرائیلی گفت که تلاویو و دوحه ماه‌ها برای افتتاح دفتر کنسولی برای این مسابقات که از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر برگزار می‌شود، مذاکره کرده اند.

طبق همین گزارش، انتظار می رود نزدیک به 30000 طرفدار فوتبال در این رویداد بین المللی در قطر شرکت کنند، این درحالی است که قطر با اسرائیل هیچگونه روابط دیپلماتیک رسمی ندارد.

اوایل روز یکشنبه، شرکت هواپیمایی قبرس توس ایرویز اعلام کرد که از دوحه مجوز برای انجام پروازهای بین تلاویو و دوحه در طول جام جهانی دریافت کرده است. پروازهای تل آویو شامل یک توقف دیپلماتیک در لارناکا خواهد بود. مرحله دوم پرواز در همان هواپیما با همان خدمه انجام خواهد شد.

انتظار می رود در طول جام جهانی قطر، کشوری با جمعیت ۲.۸ میلیون نفر، حدود ۱.۲ میلیون بازدیدکننده داشته باشند. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »