... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - 10:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گانتز: اسرائیل، به اوکراین کمک تسلیحاتی نخواهد کرد

گانتز: حتی اگر این تصمیم گرفته شود که ما سیاست خود را تغییر دهیم، غیرممکن است موجودی سامانه‌های دفاع هوایی خود را خالی کنیم. 

سیاست شرق _ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره کمک تسلیحاتی به کشور اوکراین گفت: تل‌آویو توانایی ارائه سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را ندارد.

به نقل از شبکه روسی «راشا تودی»، بنی گانتز به خبرنگاران گفت: واضح است که حتی اگر این تصمیم گرفته شود که ما سیاست خود را تغییر دهیم، غیرممکن است موجودی سامانه‌های دفاع هوایی خود را خالی کنیم. 

وی افزود: ما هر روز بررسی می‌کنیم چه کاری می‌توان انجام داد و چطور می‌توانیم کمک‌های خود را گسترش دهیم، اما نباید فراموش کنیم که ناتو پشت اوکراین ایستاده است. 

در ماه های گذشته نیز، مقامات تلاویو بارها تأکید کرده‌اند که اسرائیل به اوکراین کمک تسلیحاتی نخواهد کرد.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش‌تر در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود گفته بود که تل‌آویو آماده ارائه تسلیحات به کی‌یف نیست و این رژیم با محدودیت‌های عملیاتی مواجه است. 

با این حال، رسانه‌های عبری و عربی گزارش داده‌اند که بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود که هفته گذشته با ائتلافش دوباره در رژیم صهیونیستی به قدرت بازگشت، وعده داده که «در صورت به دست گرفتن قدرت به بحران اوکراین اهمیت ویژه‌ای خواهد داد».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »