... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - 11:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نماینده ویژه آمریکا در امور فلسطین، منصوب شد

انتصاب هادی عمرو نشان دهنده ارتقای قابل توجهی در روابط دیپلماتیک آمریکا و فلسطین است.

سیاست شرق _ ایالات متحده با تعیین نماینده ویژه در وزارت امور خارجه، روابط دیپلماتیک خود با فلسطینی ها ارتقاء داد.

به نقل از وبسایت « آی ۲۴» اسرائیل، هادی عمرو توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای این ماموریت انتخاب شد و دولت او روز سه‌شنبه کنگره را از این تصمیم مطلع کرد.

وی پیش از این معاون وزیر امور خارجه در امور اسرائیل و فلسطین بود. در سمت جدید، عمرو زیر نظر باربارا لیف، دیپلمات آمریکایی که به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور خاورنزدیک خدمت می کند، کار خواهد کرد.

این یک تقویت قابل توجه در روابط ایالات متحده و فلسطینی ها است و اولین بار است که چنین پستی در وزارت خارجه ایجاد می شود.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه امریکا به آکسیوس گفت که عمرو از نزدیک با فلسطینی ها همکاری خواهدکرد.

مقام آمریکایی تاکید کرد که دولت بایدن ” به بازگشایی سرکنسولگری امریکا در بیت المقدس و چشم انداز راه حل دو کشور متعهد است.” 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، کنسولگری بیت المقدس را که به فلسطینی ها خدمات رسانی می کرد، در مارس ۲۰۱۹ بست.

این مقام آمریکایی گفت که دولت مستعفی اسرائیل به رهبری نخست وزیر یائیر لاپید از این اقدام مطلع شد و نخست وزیر آینده بنیامین نتانیاهو و مشاورانش نیز از موضع جدید مطلع کردند.

 بنا به گفته مقامات آمریکایی، کاخ سفید در چارچوب دو کشور برای دو ملت، «بر اساس مرزهای ۱۹۶۷، با تبادل اراضی مورد توافق دو طرف و توافقات مربوط به امنیت و پناهندگان» حمایت می کند، سیاستی که جناح راست اسرائیل و بخصوص نتانیاهو، به آن تمایلی ندارند.

هادی عَمرْو یک مقام دولتی آمریکایی است که به عنوان قائم‌مقام دستیار وزیر برای امور اسرائیل و فلسطین در دفتر امور خاور نزدیک در وزارت امور خارجه ایالات متحده فعالیت می‌کند. وی در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ در دولت رئیس‌جمهور جو بایدن به این سمت منصوب شد. وی در لبنان به دنیا آمد و با رهبری فلسطین پیوندهای نزدیکی دارد.

وی تحلیل گر خط مشی و نویسنده در زمینه روابط ایالات متحده با جهان اسلام و منازعه اعراب و اسرائیل، لبنان، اردن و توسعه اقتصادی و اجتماعی جهان عرب است. او به عنوان مشاور ارشد در دفتر سیاست در وزارت امنیت میهن، به عنوان قائم‌مقام دستیار مدیر آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) برای خاورمیانه و به عنوان قائم مقام فرستاده ویژه ایالات متحده در امور مذاکرات اسرائیل فلسطین از ۲۰۱۴–۲۰۱۷ فعالیت کرده‌است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »