... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 9:44 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت نفت، پس از آغاز تحریم‌های روسیه افزایش یافت

گروه هفت با هدف محدود کردن توانایی مسکو برای تامین مالی جنگ خود در اوکراین، بالاترین قیمت نفت روسیه را 60 دلار در هر بشکه تعیین کرد.

سیاست شرق _ روز سه‌شنبه و پس از آغاز تحریم ها و محدودیت کشورهای غربی بر قیمت نفت تولیدی روسیه، قیمت نفت خام افزایش یافت.

به نقل از رویترز، اجرای تحریم‌ها بر نفت خام دریایی روسیه، نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه را کاهش داد و در عین حال کاهش محدودیت‌های کووید در چین چشم‌انداز تقاضا را تقویت کرد، که موجب افزایش قیمت نفت خام گردید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۸ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۳۷ سنت افزایش به ۷۷.۲۹ دلار در هر بشکه رسید.

پس از اینکه داده‌های بخش خدمات ایالات متحده نگرانی‌هایی را در مورد ادامه مسیر سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو افزایش داد، قیمت‌های آتی نفت خام روز دوشنبه بیشترین کاهش روزانه خود را در دو هفته گذشته ثبت کرده بود.

گروه هفت با هدف محدود کردن توانایی مسکو برای تامین مالی جنگ خود در اوکراین، بالاترین قیمت نفت روسیه را ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کرد، اما روسیه گفته است حتی اگر مجبور به کاهش تولید نفت خود شود، از این اقدام تبعیت نخواهد کرد.

سقف قیمتی که قرار است توسط کشورهای G7، اتحادیه اروپا و استرالیا اعمال شود، علاوه بر تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا و تعهدات مشابه توسط ایالات متحده، کانادا، ژاپن و بریتانیا است.

این در حالی است که بازار تأثیر تحریم‌ها بر عرضه نفت روسیه ، روز دوشنبه شاهد ترافیک نفتکش‌ها در سواحل ترکیه بود و آنکارا نیز بر قیمت جدید بیمه همه کشتی‌ها اصرار داشت.

تهدید از دست دادن بیمه حفاظت و غرامت (P&I)، دسترسی روسیه به بازار نفتکش‌ها را محدود می‌کند و صادرات نفت خام را به ۲.۴ میلیون بشکه در روز – ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز-کمتر از سطح مشاهده شده قبل از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه امسال کاهش می دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »