... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 11:11 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

درگیری نظامی در مرز پاکستان و افغانستان با ۲۴ کشته و مجروح

سیاست شرق _ گلوله باران و تیراندازی در گذرگاه مرزی چمن بین پاکستان و افغانستان، منجر به کشته شدن ۶ غیرنظامی پاکستانی و یک سرباز افغانستان شد.

به نقل از الجزیره، ارتش پاکستان اعلام کرد که روز یکشنبه، نیروهای مرزی افغانستان با استفاده از سلاح های سنگین از جمله گلوله های توپ و خمپاره در گذرگاه مرزی چمن در جنوب افغانستان، که ایالت بلوچستان در غرب پاکستان را به این استان وصل می کند، «بدون توجیه و بی رویه آتش گشودند».

ارتش در بیانیه‌ای افزوده است که تیراندازی از طرف افغانستان به کشته شدن ۶ غیرنظامی و زخمی شدن ۱۷ تن دیگر در پاکستان منجر شده است که نیروهای پاکستانی را به واکنش واداشت.

منابع امنیتی افغانستان گفتند که این درگیری پس از آن آغاز شد که نیروهای پاکستانی از نیروهای افغان خواستند که ساخت یک ایست بازرسی جدید را در آن سوی مرز متوقف کنند.

این در حالی است که به نقل از یک مقام بلندپایه دولتی گفته است که این درگیری پس از تلاش نیروهای افغان برای قطع بخشی از حصار مرزی رخ داده است.

حافظ صابر، سخنگوی پلیس قندهار گفت که یک سرباز افغان کشته و ۱۰ تن دیگر از جمله ۳ غیرنظامی زخمی شدند.

نور احمد، مقام افغان به رویترز گفت که این حادثه تصادفی بوده و پس از دیدار دو طرف، اوضاع به حالت عادی بازگشت.

مقامات دو طرف گفتند که گذرگاه شلوغ مرزی چمن افغانستان، که برای تجارت و مردم استفاده می شود، برای چند ساعت قبل از بازگشایی بسته شد.

و در نوامبر گذشته، یک مرد مسلح یک مرزبان پاکستانی را در این گذرگاه به ضرب گلوله کشت که باعث بسته شدن آن برای یک هفته شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »