... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 9:09 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تایمز: نیروهای ویژه بریتانیا، در عملیات مخفیانه خطرناک در اوکراین شرکت داشتند

وزارت دفاع بریتانیا پیش از این، حضور نیروهای ویژه حفاظت از کارکنان سفارت را تایید کرده بود و گمان می رود که تا 30 سرباز در این سفارت مستقر شده باشند.

سیاست شرق _ تایمز فاش کرد که سربازان نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا، عملیات مخفیانه ای را در اوکراین انجام دادند، که آن را پرخطر توصیف کرد.

به نقل از «الجزیره»، ژنرال رابرت ماگوان برای اولین بار به این موضوع اعتراف کرد، زیرا او تأیید کرد که نیروهای ویژه (کماندوها) در انجام “عملیات مخفی” در “محیط بسیار حساس” شرکت داشتند.

وی افزود که وظایفی که این نیروها برعهده می گیرند شامل “درجه بالایی از خطرات سیاسی و نظامی” است.

ماگووان یک ژنرال فرمانده سابق نیروی دریایی سلطنتی است که در سال ۱۹۸۹ به یکی از واحدهای نخبه نیروی دریایی سلطنتی پیوست.

او – در مقاله ای در “گلوب اند لورل”، روزنامه رسمی نیروی دریایی سلطنتی توضیح داد که ۳۵۰ تفنگدار از واحد “۴۵ تکاور” برای اسکورت دیپلمات ها از سفارت انگلیس در ابتدای سال اعزام شدند که مشخص شده بود که نیروهای روسیه برای حمله به اوکراین تجمع کردند.

تایمز در گزارش خود اعلام کرد که این نیروی ویژه در آوریل گذشته به کیف بازگشت، در حالی که بریتانیا به دنبال از سرگیری نمایندگی دیپلماتیک خود در آنجا پس از خروج نیروهای روسیه از پایتخت اوکراین بود.

وزارت دفاع بریتانیا پیش از این، حضور نیروهای ویژه حفاظت از کارکنان سفارت را تایید کرده بود و گمان می رود که تا ۳۰ سرباز در این سفارت مستقر شده باشند.

این اولین بار است که ارتش به مشارکت نیروهای انگلیسی در عملیات ویژه در حالی که آنها در اوکراین هستند اعتراف می کند.

ماگووان در مجله رسمی تفنگداران دریایی نوشت که نیرویی از واحد ۴۵ کماندو در ماه ژانویه برای تخلیه کارکنان سفارت بریتانیا در کیف به لهستان مستقر شد.

سپس، در ماه آوریل، آنها به [اوکراین] بازگشتند تا مأموریت دیپلماتیک را مجدداً آغاز کنند و از کارکنان ضروری محافظت کنند. در طی هر دو مرحله، کماندوها از سایر عملیات‌های مخفیانه در یک محیط بسیار حساس با درجه بالایی از خطرات سیاسی و نظامی پشتیبانی کردند.

تایمز همچنین فاش کرد که بریتانیا کارشناسان امنیت سایبری را که از راه دور برای محافظت از وزارتخانه‌های مهم اوکراین به نمایندگی از دولت بریتانیا کار می‌کنند، مستقر کرده است تا از فوریه گذشته هرگونه حمله سایبری را خنثی کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »