... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 10:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست سوریه از سازمان ملل، پس از حملات اسرائیل

در حمله موشکی اسرائیلی به فرودگاه بین المللی دمشق و اطراف آن، دو نظامی به شهادت رسیدند و دو نفر  دیگر مجروح شدند.

سیاست شرق _ سوریه با درخواستی از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ، خواستار انجام اقدامات فوری برای پاسخگو کردن اسرائیل نسبت به تجاوز و حملات به خاک این کشور شد.

به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو پیام به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: در زمانی که مردم كشورهای عضو سازمان ملل متحد کریسمس و سال نو را جشن می گیرند و منتظر سالی هستند که در آن بحران ها فروکش کرده و صلح، رفاه و ثبات حاکم شود، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل دست به تجاوز جدیدی زدند و قوانین بین المللی و اصول و مفاد منشور سازمان ملل متحد را نقض کردند.

وزارت أمور خارجه سوریه افزود: تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق چیزی جز حلقه جدیدی از زنجیره جنایات اسرائیل نیست که سوریه و مردم پایدار آن که به دفاع از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی خود پایبند است و هرگونه مداخله در امور داخلی خود رد می کنند، را مستقیما هدف قرار می دهد.

در ادامه این درخواست آمده است: سوریه از شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل متحد می خواهد که جنایات و تجاوزات اسرائیل را محکوم کنند و برای پاسخگو کردن و مجازات مسئولین این تجاوزات و عدم تکرار آن اقدامی فوری انجام دهند.

در حمله موشکی اسرائیلی به فرودگاه بین المللی دمشق و اطراف آن، دو نظامی به شهادت رسیدند و دو نفر  دیگر مجروح شدند.

یک منبع نظامی به سانا گفت: حدود ساعت ۲:۰۰ بامداد روز یکشنبه، اسرائیل اقدام به شلیک چند فروند موشک از سمت شمال شرق دریاچه طبریه  کرد و فرودگاه بین المللی دمشق و اطراف آن را هدف قرار داد.

این منبع افزود که این تجاوز منجر به شهادت دو نظامی و زخمی شدن دو نفردیگر و خسارات مادی شد.

با این حال، وزارت حمل و نقل ازسرگیری فعالیت فرودگاه بین المللی دمشق از ساعت نه صبح امروز  را اعلام کرد.

وزارت حمل و نقل در بیانیه‌ای افزود: همه شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از این تاریخ پروازهای ورودی و خروجی خود را از طریق فرودگاه برنامه ریزی کنند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که این فرودگاه پس از اتمام تعمیر آسیب‌های وارده به باند و تجهیزات فرودگاه ناشی از تجاوزات رژیم اسرائیل، با تمام توان برای خدمات رسانی به مسافران و شرکت ها تلاش می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »