... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
تحلیلگران ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - 7:16 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
تهدید هسته ای مقام روسی؛

مدودف: ما به جهانی بدون روسیه، نیاز نداریم!

روسیه مانند اتحاد جماهیر شوروی، کار نخواهد کرد؛ اگر مسئله وجود روسیه به طور جدی مطرح شود، در جبهه اوکراین تصمیم گیری نمی شود، و همراه با مسئله موجودیت بیشتر کل تمدن بشری خواهد بود، در اینجا نباید هیچ ابهامی وجود داشته باشد، ما به جهانی بدون روسیه نیاز نداریم!

سیاست شرق _ دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رییس جمهور سابق این کشور، در مقاله ای که امروز دوشنبه،۲۷ فوریه، در روزنامه ایزوستیا  منتشر کرد، ضمن تهدید به استفاده از سلاح هسته ای، نوشت: روسیه مانند اتحاد جماهیر شوروی، کار نخواهد کرد؛ اگر مسئله موجودیت روسیه به طور جدی مطرح شود، در جبهه اوکراین تصمیم گیری نمی شود، و همراه با مسئله موجودیت بیشتر کل تمدن بشری خواهد بود، در اینجا نباید هیچ ابهامی وجود داشته باشد، ما به جهانی بدون روسیه، نیاز نداریم!

وی پس از شرح مختصری نوشت: فروپاشی شوروی و تبدیل آن به کشورهای کوچک در دهه نود، با نگاه مغرورانه یک برنده و احساس برتری آشکار توسط جهان غرب و با تحقیر نگریسته شد و فقط به این فکر می کردند که چگونه علایق خودخواهانه خود را ارضا کنند.

 نخست وزیر سابق روسیه افزود: غرب به هر طریقی به سوق دادن روسیه به ورطه نابودی و حذف آن ادامه داد تا رقیب دیرینه خود را کاملاً حذف کند. تمام صحبت های خوب در مورد شراکت برابر، دنیای جدید و شجاعانه بدون خطوط جداکننده، و دیگر مسائل، فقط برای حواس پرتی بود و معلوم شد که آنها فقط فرمول های بی معنی هستند،که طرح های منحرف دشمنان ابدی ما را می پوشانند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه ، ضمن بیان اینکه علل مختلفی چون دسیسه های دشمنان خارجی، یک اقتصاد غیررقابتی یا یک مسابقه تسلیحاتی موجب فروپاشی شوروی سابق شد، افزود: در سال ۱۹۹۳ در آستانه یک فروپاشی و جنگ داخلی قرار گرفتیم. اما در آن زمان هیچ کس سعی نکرد به طور فعال آتش درگیری را از خارج برافروزد، زیرا جهان غرب به روسیه ضعیف، شکست خورده و مطیع رضایت داشت. 

مدودف گفت: مقامات وقت – روسای جمهور اتحاد جماهیر شوروی ،میخائیل گورباچف ​​و بوریس یلتسین ، پس از مرگ “هیولای کمونیست، موفق شدند از هر چیزی شبیه به یک جنگ داخلی جلوگیری کنند، مانند پس از ۲۴ اکتبر۱۹۱۷ .

او اصلی‌ترین امتیاز به رهبری اتحاد جماهیر شوروی فروپاشیده و اولین رئیس جمهور قانونی آن، این بود که آنها وحشتناک‌ترین اشتباه را مرتکب نشدند: آنها اجازه ندادند قدرتمندترین پتانسیل هسته‌ای آن زمان، روی لحاف تکه تکه‌ای شوروی تقسیم شود.

مدودف در ادامه گفت: روسیه به بهای تلاش های باورنکردنی به تدریج سخت ترین زمان ها را پشت سر گذاشت. آنها را مجبور کرد که در سطح بین المللی برای روسیه حساب باز کنند، بدهی های خارجی خود را به طور کامل پرداخت کردند و شروع به احیای اقتصاد و حوزه اجتماعی کردند. روسیه دوباره به نیروهای مسلح خود احترام گذاشت، به دنبال سیاست بازدارندگی هسته ای ادامه داد و اجازه تحریکات را نداد.

او با گذر به تاریخ امپراتوری های روم ، قسطنطنیه ، خلفای عرب، چنگیزخان، ظهور و مرگ شکوهمند ناپلئون، “غروب آفتاب” در مستعمرات بریتانیای قدرتمند، اروپای شارلمانی اینکاها ، امپراتوری ایران، عثمانی و روسیه تزاری، افزود: پس از اوج شکوفایی امپراتوری و دوران طلایی آن، تا پایانش، راه درازی وجود دارد یعنی فروپاشی و جنگ یا جنگ و فروپاشی ، این قانون جهانی است . و در مورد ما، با اتحاد جماهیر شوروی، فقط در یک نسخه تاخیری اتفاق افتاد. جنگ می‌توانست زودتر، در دهه ۱۹۹۰، در دو دهه اول قرن بیست و یکم اتفاق بیفتد، اما اکنون شعله‌ور شده است. این تحول وقایع با سیر بی رحمانه و بی رحمانه تاریخ جهان مرتبط است. یک کشور بزرگ می میرد – جنگ شروع می شود،زودتر یا دیرتر. تضادها و رنجش های درونی انباشته شده بیش از حد قوی هستند. ملی گرایی متراکم، حسادت و طمع بدوی به وجود می آید و البته قوی ترین کاتالیزور جنگ پس از مرگ یک امپراتوری همیشه کشورهای اطراف آن هستند که می خواهند قدرت فروپاشی شده را بیشتر تقسیم کنند. در مورد ما، این موضع یخ زده و بدبینانه دنیای غرب بود. تمدن آنگلوساکسون، کاملاً خشمگین از معافیت از مجازات خود، که به سادگی بر اساس ایده های انحصارگرایی و مسیحیت ساختگی دیوانه شد.

وی دو تاریخ را به عنوان نقاط بدون بازگشت در نظر گرفت: اولین مورد در پاییز ۲۰۰۸ بود، زمانی که جهان غرب از تجاوز گرجستان به مردم اوستیا حمایت کرد و فردی احمق، معتاد به مواد مخدر و ماجراجو را به آسمان برد، که بعدها نه تنها توسط کشور خود، بلکه توسط خارجی ها نیز طرد شد. ، جایی که ناجوانمردانه فرار کرد، متجاوز سپس یک دفع سریع و محکم دریافت کرد.

وی دومین نقطه عطف را بهار سال ۲۰۱۴ عنوان نمود و همه پرسی کریمه را و برای پیوستن به سرزمین تاریخی خود دانست که یک هیستری دیوانه کننده برای غرب بود که تا امروز ادامه دارد. 

مدودف بطور تلویحی، سیاستمداران غربی را بی مغز و رفتارشان را ناشی از روس هراسی دانست که میل وسواس گونه به دریدن روسیه داشتند که در نهایت منجر به یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین شد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در ادامه نوشت: تاریخ چیز دیگری را نیز نشان می‌دهد، هر امپراتوری فروپاشی شده، نیمی از جهان یا حتی بیشتر را، زیر ویرانه‌های خود دفن می‌کند . به نظر می رسد کسانی که ابتدا اتحاد جماهیر شوروی را نابود کردند و اکنون در صدد نابودی فدراسیون روسیه هستند، نمی خواهند این را درک کنند. آنها توهمات هذیانی دارند که با فرستادن اتحاد جماهیر شوروی به جهان دیگر بدون یک گلوله، می توانند روسیه امروزی را بدون مشکل اساسی برای خود دفن کنند و هزاران نفر از مردم را به کوره هدایت کنند . اینها تصورات غلط بسیار خطرناکی هستند، روسیه مانند اتحاد جماهیر شوروی، کار نخواهد کرد؛ اگر مسئله وجود روسیه به طور جدی مطرح شود، در جبهه اوکراین تصمیم گیری نمی شود، و همراه با مسئله موجودیت بیشتر کل تمدن بشری خواهد بود، در اینجا نباید هیچ ابهامی وجود داشته باشد، ما به جهانی بدون روسیه نیاز نداریم!

رییس جمهور سابق روسیه نوشت که، البته می توان به پمپاژ سلاح به رژیم کی یف ادامه داد و از هر فرصتی برای احیای مذاکرات جلوگیری کرد، دشمنان ما دقیقاً همین کار را می‌کنند و نمی‌خواهند بفهمند که اهداف آنها آشکارا منجر به یک شکست کامل می‌شود. برای همه در آخرالزمان باخت، سقوط و فروپاشی به همراه خواهد داشت؛ زمانی که زندگی قبلی باید برای قرن ها فراموش شود و دود و تشعشع حاکم خواهد شد.

مدودف در انتها افزود: روسیه این اجازه را نخواهد داد و ما در این تلاش، تنها نیستیم، کشورهای غربی تنها ۱۵ درصد از جمعیت جهان را شامل می شوند، ولی تعداد ما بسیار بیشتر است و ما بسیار قوی تر هستیم. قدرت آرام کشور بزرگ ما و اقتدار شرکای آن، کلید حفظ آینده برای کل جهان ماست.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »