... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
ورزشی ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - 10:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
کپی شد!
0

خوزستان، فاتح وزنه برداری زنان ایران شد

خوزستان در جدول نهایی، 696 امتیاز کسب کرد و دو تیم البرز و کردستان با امتیاز برابر 626 و با تفاضل مدال در رده‌های دوم و سوم ایستادند. فارس و خراسان رضوی هم چهارم و پنجم شدند.

سیاست شرق _ پس از چند روز رقابت، مسابقات وزنه برداری قهرمانی زنان ایران که در اهواز برگزار گردید، خوزستان قهرمان این رویداد ورزشی شد.

سومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی زنان ایران با قهرمانی خوزستان به پایان رسید. این مسابقات بعد از ۳ سال وقفه برگزار شد و ۱۴۳ وزنه بردار از ۲۷ استان، به مدت سه روز در اهواز به رقابت پرداختند.

استان های البرز، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و فارس هر یک با ۱۰ وزنه بردار در این مسابقات شرکت کردند.

این مسابقات از ۶ تا ۹ اسفندماه با حضور بیش از ۲۳۰ ورزشکار، مربی، سرپرست و عوامل اجرایی در قالب ۲۷ تیم به میزبانی اهواز برگزار شد.

خوزستان در جدول نهایی، ۶۹۶ امتیاز کسب کرد و دو تیم البرز و کردستان با امتیاز برابر ۶۲۶ و با تفاضل مدال در رده‌های دوم و سوم ایستادند. فارس و خراسان رضوی هم چهارم و پنجم شدند.

اوزان پایین، شرکت‌کننده کم تعداد

در این مسابقات در وزن ۴۵ کیلو تنها سه وزنه بردار حاضر بودند که آنیتا فیضی از کردستان با فاصله نسبت به دو رقیب خود از خوزستان قهرمان شد.

در دسته ۴۹ کیلوگرم با حضور ۶ وزنه بردار، پرنیان پیش بین از اصفهان با ۶۶ کیلو در یکضرب، ۷۷ کیلو در حرکت دوضرب و ۱۴۳ کیلو در مجموع به مقام نخست دست پیدا کرد.

فاطمه ملکی از تیم لرستان در هر سه حرکت نایب قهرمان شد و شراره احمدنژاد در یکضرب و کیانا ترک بیات از همدان در دوضرب و در مجموع، نشان های برنز را بر گردن آویختند.

وزن ۵۵ کیلو و رقابت حدیث ترک و تینا یاری

در دسته وزنی ۵۵ کیلوگرم که ۱۲ وزنه بردار در آن حضور یافتند، تینا یاری از تیم وزنه برداری آذربایجان شرقی با ۶۳ کیلو در یکضرب قهرمان شد اما طلای دوضرب با ۸۰ کیلو و مجموع با ۱۴۱ کیلو به حدیث ترک از تیم کرمان رسید.

حدیث ترک همچنین مدال نقره حرکت یکضرب را هم کسب کرد و نقره دوضرب و مجموع به تینا یاری اختصاص یافت تا دو وزنه بردار شاخص این وزن رقابت نزدیکی داشته باشند.

همچنین نگین اسدی دختر وزنه بردار تیم البرز در هر سه حرکت وزنه ۵۵ کیلو صاحب نشان برنز شد و بالاتر از هانیه علیزاده، وزنه بردار خراسان رضوی قرار گرفت.

وزن ۵۹ کیلو، ترافیک وزنه برداران

در وزن ۵۹ کیلوگرم که ۲۰ شرکت کننده داشت و شلوغ ترین دسته وزنی مسابقات بانوان کشور قلمداد می شد ریحانه کریمی وزنه بردار خراسان رضوی با ۸۰ کیلو در یکضرب، ۱۰۰ کیلو در دوضرب و ۱۸۰ کیلو در مجموع، سه مدال طلا را به چنگ آورد.

غزل حسینی هم تیمی او در هر سه حرکت دوم شد و شینا امانی از تیم کردستان هم در هر سه حرکت مدال های برنز را بر گردن آویخت.

کشاورز و سه طلا در ۶۴ کیلو

در رقابت دختران وزنه بردار دسته ۶۴ کیلوگرم با حضور ۱۱ نقر، فاطمه کشاورز از تیم وزنه برداری زنان فارس با ۸۷ کیلو در یکضرب، ۱۱۰ کیلو در دوضرب و ۱۹۷ کیلو در مجموع، سه طلای این وزن را به تصاحب خود درآورد.

غزاله حسینی وزنه بردار کم سن و سال و آینده دار خراسان رضوی که در مسابقات نوجوانان جهان نیز مدال گرفته بود در این رقابت در هر سه حرکت پس از کشاورز در جایگاه دوم ایستاد و شبنم صالحی از خوزستان در سه حرکت، سوم شد.

مدال های نقره غزاله حسینی در حالی به دست آمد که خواهرش غزل هم در ۵۹ کیلو، همانند او سه مدال نقره گرفته بود.

اقتدار الهه رزاقی و قزوین در ۷۱ کیلو

در دسته ۷۱ کیلوگرم و در شرایطی که ۱۹ رقیب در این دسته حضور داشتند الهه رزاقی وزنه بردار خوش آتیه تیم قزوین با ۹۳ کیلو در یکضرب، ۱۱۵ کیلو در دوضرب و ۲۰۸ کیلو در مجموع هر سه مدال طلای این وزن را درو کرد.

فروغ یونسی دیگر دختر وزنه بردار ملی پوش ایران در این وزن نیز در هر سه حرکت نقره ای شد و نازنین معتمدی از تیم لرستان در یکضرب و مجموع ۲ مدال برنز گرفت و برنز دوضرب هم به مهتاب متین زاده از خراسان رضوی رسید.

رقابت سه گانه در ۷۶ کیلو

در وزن ۷۶ کیلوگرم و با شرکت ۱۳ وزنه بردار، اکرم قنبری از گلستان در حرکت یکضرب با رکورد ۷۸ کیلو قهرمان شد اما مدال طلای حرکت دوضرب با ۹۴ کیلو و مجموع با ۱۷۱ کیلو به فاطمه سلامت از تیم خوزستان اختصاص یافت.

سلامت علاوه بر این ۲ طلا، در یکضرب هم نقره گرفت. عسل کدخدایی از همدان در دوضرب نقره ای شد و مقام نایب قهرمانی مجموع نیز به اکرم قنبری از گلستان رسید.

همچنین مدال برنز ۷۶ کیلو در یکضرب به عسل کدخدایی از همدان، در دو ضرب به مرضیه بهمیه از فارس و در مجموع به عسل کدخدایی از همدان اختصاص پیدا کرد.

پریسا نورعلی حرف و حدیثی در ۸۱ کیلو باقی نگذاشت

در دسته ۸۱ کیلوگرم و با شرکت ۱۰ نفر، عنوان قهرمانی یکضرب، دوضرب و مجموع به پریسا نورعلی وزنه بردار تیم البرز رسید. او در یکضرب ۸۵ کیلو، در دوضرب ۱۱۳ کیلو و در مجموع ۱۹۸ کیلو را بالای سر برد.

زهرا سلحشور وزنه بردار خوزستانی در هر سه حرکت، دوم شد و آرزو زودآشنا از لرستان در حرکت یکضرب و پرنیان فرنوش کیا از خراسان رضوی در حرکت دوضرب و مجموع، سوم شدند.

ارباب و سه طلا در ۸۷ کیلو

در دسته ۸۷ کیلوگرم در حضور ۱۲ ورزشکار، زینب شیخ حسن ارباب از تیم البرز با ۸۶ کیلو در یکضرب، ۱۲۳ کیلو در دوضرب و ۲۰۹ کیلو در مجموع در هر سه بخش قهرمان و طلایی شد.

کیژان مقصودی از تیم کردستان و هستی اسدپور از تیم خوزستان در هر سه حرکت این وزن به ترتیب نایب قهرمان و سوم شدند.

سنگین وزن، قلمرو فاطمه یوسفی

در دسته ۸۷+ کیلوگرم با حضور ۱۶ وزنه بردار، فاطمه یوسفی وزنه بردار ملی پوش استان فارس با ۹۲ کیلوگرم در یکضرب، ۱۲۸ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۲۲ کیلوگرم، هر سه مدال طلای این وزن را به دست آورد.

کوثر تنها از تیم کردستان دوم شد و ساناز سعدی زاده در حرکت یکضرب و سارا صفاوردی از البرز در حرکت دوضرب و مجموع سوم شدند.

اختلاف دختران اصفهان با هیئت وزنه برداری

تیم وزنه برداری اصفهان که قرار بود با ۱۰ وزنه بردار به اهواز سفر کند در نهایت تنها ۵ ورزشکار را به این مسابقات فرستاد و علت آن، قهر ۵ وزنه بردار این تیم در اعتراض به چینش کادر اعزامی با تیم بود.

ایسنا اصفهان از قول زهرا زارعی وزنه بردار اصفهانی مدعی شده هیئت وزنه برداری استان اصفهان مربیانی را برای این مسابقات در نظر گرفته که قرار است در مجمع انتخابی پیش روی این هیئت به گزینه های هیئت فعلی رای بدهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »