... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 11:09 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی

ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از شهروندان، منافع و امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می‌دارد.

سیاست شرق _ سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بر پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان تأکید کرد.

به نقل از تسنیم، امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران، در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نوشت: اظهارات ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از نیروی نظامی علیه زیرساخت‌های حیاتی و تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با توسل به ادعاهای دروغین نقض حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.

دییلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر این  نامه با اشاره به اظهارات ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و تهدید استفاده از روز به‌ویژه علیه زیرساخت‌های غیرنظامی و حیاتی ایران آن را نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه و منشور سازمان ملل دانست که عواقب ویرانگری بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.

در نامه نماینده دائم ایران به رئیس دوره‌ای شورای امنیت تأکید شده است شورای امنیت سازمان ملل باید مسئولیت خود را به‌عهده بگیرد و به‌طور‌ واضح اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی را که یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت بین‌الملل است محکوم کند.

در  این نامه تصریح شده است ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از شهروندان، منافع و امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می‌دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان تأکید کرده است  همه کسانی که هر گونه اقدام نظامی علیه ایران را برای رژیم صهیونیستی تسهیل، تشویق یا پشتیبانی کنند باید مسئولیت خود را بپذیرند و پاسخگوی اقدام خود باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »