... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - 0:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشت بمب‌افکن اتمی آمریکا به رزمایش کره جنوبی بعد از شلیک موشکی کره شمالی

این رزمایش در آسمان شبه جزیره کره به عنوان بخشی از رزمایش «سپر آزادی» از یک هفته قبل در جریان بوده و شامل جنگنده‌های رادارگریز« اف-۳۵» کره جنوبی و جنگنده‌های «اف-۱۶» ایالات متحده است.

سیاست شرق _ وزارت دفاع کره جنوبی، روز یکشنبه اعلام کرد که به دنبال شلیک موشکی جدید کره شمالی، یک بمب افکن راهبردی آمریکا از نوع «بی-۱» یکشنبه برای تمرین مشترک به کره جنوبی بازگشت.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی، این رزمایش در آسمان شبه جزیره کره به عنوان بخشی از رزمایش «سپر آزادی» از یک هفته قبل در جریان بوده و شامل جنگنده‌های رادارگریز« اف-۳۵» کره جنوبی و جنگنده‌های «اف-۱۶» ایالات متحده است.

پیشتر نیز یک بمب افکن اتمی بی-۱ آمریکا در شبه جزیره مستقر شده بود. این استقرار به عنوان نمایش قدرت علیه کره شمالی تلقی می‌شود.

کره شمالی، اوایل روز یکشنبه یک موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای شرق شلیک کرد،وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که رزمایش‌های هوایی مشترک موقعیت دفاعی ترکیبی قوی نیروهای هوایی کره جنوبی و ایالات متحده و تعهد به بازدارندگی گسترده را نشان می‌دهد.

سئول می گوید که ائتلاف کره جنوبی و ایالات متحده بالاترین سطح دفاع ترکیبی را برابر تهدیدات مداوم کره شمالی برای ثبات منطقه حفظ می‌کند.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفته است که «پیونگ‌یانگ» پنجشنبه هفته گذشته، یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را به سمت دریای بین شبه جزیره کره و ژاپن درست ساعاتی قبل از پرواز رئیس‌جمهور کره جنوبی به توکیو برای حضور در نشستی برای بحث درباره راههای مقابله با کره شمالی، شلیک کرد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی، پرتاب موشک «هوآسانگ- ۱۷» را پاسخی به رزمایش‌های خشن کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا توصیف کردند.علی‌رغم هشدارهای پی در پی کره شمالی، دو کشور کره جنوبی و آمریکا در یک سال اخیر همکاری امنیتی برای مقابله با کره شمالی را تشدید کرده‌اند و پیونگ‌یانگ تمامی این همکاری‌ها را آمادگی برای حمله توصیف کرده است.

پایان پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »