... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 5:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بیماری اردوغان مشخص شد!

سیاست شرق _رجب طیب اردوغان در گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی محلی تایید کرد که حالش خوب است و پس از ابتلا به آنفلوانزای معده در هفته گذشته، به برنامه کمپین انتخاباتی خود ادامه خواهد داد.

به نقل از روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه، گفت: «احساس خوبی دارم. ما از زمان سازماندهی تجمعات استراحت نکردیم، بلکه کل برنامه را آماده کردیم.»

عصر چهارشنبه گذشته اردوغان در مصاحبه با شبکه هفت، احساس کسالت کرد و پخش زنده آن به مدت ۲۰ دقیقه قطع شد و پس از آن رئیس جمهوری ترکیه بازگشت و اعلام کرد که وضعیت نامساعد جسمانی‌اش ناشی از آنفلوانزای معده است.

روز بعد اردوغان به توصیه پزشکان همه رویدادهای عمومی را لغو کرد و روز پنج‌شنبه رئیس جمهوری ترکیه از طریق ویدیو کنفرانس در مراسم افتتاح تحویل سوخت هسته‌ای به نیروگاه هسته‌ای آق قویو ترکیه شرکت کرد. اردوغان روز جمعه نیز از طریق ویدیو کنفرانس در مراسم افتتاح پلی به روی رودخانه سیهان در آدانا شرکت داشت.

به دلیل بیماری رئیس جمهوری ترکیه، شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها مبنی بر مشکلات جدی سلامت اردوغان منتشر شد که بلافاصله این ادعاها رسماً توسط مقامات تکذیب شد.

رجب طیب اردوغان، متولد ۱۹۵۴ میلادی و هم اکنون ۶۹ سال سن دارد. وی در ۱۴ مارس ۲۰۰۳ به عنوان بیست و هفتمین نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد. او رهبر حزب «عدالت و توسعه» ترکیه است. در مرداد ۱۳۹۳، رجب طیب اردوغان توانست با کسب بیش از ۵۰ در صد از کل آرا، در دور اول انتخابات به پیروزی دست یافته و دوازدهمین رئیس‌جمهور ترکیه شود. رجب طیب اردوغان با کسب نزدیک ۵۳ درصد آراء در انتخابات سراسری ترکیه (۲۰۱۸) به عنوان اولین رئیس‌جمهور نظام ریاستی ترکیه برای یک دوره پنج ساله دیگر انتخاب شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »