... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 5:36 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار روسیه به غرب در مورد ارسال جنگنده‌های «اف ۱۶» به اوکراین

مقام روسی: تلاش غرب برای ارسال احتمالی جنگنده‌های مدرن اف ۱۶ به اوکراین «خطرات زیادی به همراه دارد.

سیاست شرق _ الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه، روز شنبه هشدار داد که تلاش غرب برای ارسال احتمالی جنگنده‌های «اف ۱۶» به اوکراین «خطرات زیادی به همراه دارد.»

به نقل از پولیتیکو، او گفت: «ما می ببینیم که کشور‌های غربی همچنان به سناریوی تشدید تنش که خطرات زیادی برای آن‌ها به همراه دارد، پایبند هستند.»

این مقام روسی افزود: «ما هنگام برنامه ریزی، آن را در نظر خواهیم گرفت. ما تمام امکانات لازم برای رسیدن به اهداف خود را در اختیار داریم.»

به نوشته پولیتیکو، سخنان معاون وزیر خارجه روسیه در شرایطی منتشر شد که ایالات متحده از تلاش بین المللی مشترک در آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از هواپیما‌های جنگنده نسل چهارم «اف-۱۶» حمایت می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز جمعه در توییتی از تصمیم آمریکا استقبال کرد و نوشت: «این تصمیم، ارتش ما را در آسمان به شدت تقویت خواهد کرد.»

وی افزود که روی بحث درباره «اجرای عملی این تصمیم» در اجلاس سران گروه هفت در هیروشیمای ژاپن حساب باز کرده است.

در این حال، به گزارش خبرگزاری رویترز، آموزش‌ خلبانان اوکراینی برای جنگنده ـ شکاری اف -۱۶ در اروپا انجام خواهد شد و دوره آموزش تکمیلی آن ماه‌ها زمان نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان آمریکایی سریع‌ترین زمان مورد نیاز برای تکمیل آموزش جنگنده اف-۱۶ را حدود ۱۸ ماه تخمین زده‌اند.

وزیر دفاع اوکراین پیش‌تر اعلام کرده بود که سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به این کشور رسیده است.

این تصمیم آمریکا به دنبال تلاش هماهنگ اوکراین برای وادار کردن متحدانش به ارسال جت‌های مدرن به ارتش این کشور، به ویژه اف-۱۶، گرفته شده است.

F-16 به عنوان یک جنگنده، در مقابل جنگنده های روسی MiG-29 و Sukhoi Su-27 بهتر از ناوگان فعلی اوکراین است. با این حال در مورد روسیه، نیروی هوایی آن نسبت به دوران شوروی ارتقا یافته و مهمتر از همه، با هواپیماهای پیشرفته‌تری مانند Su-35 تقویت شده‌اندو این به روسیه برتری کلی در هوا می دهد.

پیش از این نیز شماری از کشورهای اروپایی اقدام به ارسال سلاح به اوکراین کرده اند. در این ارتباط، انگلیس چند روز قبل اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی جدید شامل صدها موشک ضد هوایی و پهپادهای تهاجمی دوربرد، با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر، را به اوکراین تحویل خواهد داد.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »