... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 5:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دو پرونده مهم و اختلافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل شد

ماجرای ادعاهای مطرح شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص تولید اورانیوم با غنای ۸۳.۷ در سایت فردو نیز با توضیحات سازمان انرژی اتمی پایان یافته است.

سیاست شرق _ منابع آگاه، از دو توافق جدید میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر دادند.

به نقل از ایرنا، «در نتیجه مذاکرات فنی صورت گرفته، پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) بسته شده است. همچنین ماجرای ادعاهای مطرح شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص تولید اورانیوم با غنای ۸۳.۷ در سایت فردو نیز با توضیحات سازمان انرژی اتمی پایان یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۲۲ گزارشی درباره سوالات «حل‌نشده» درباره وجود ردی از اورانیوم در سه مکان مریوان، ورامین و تورقوز‌آباد منتشر کرد.

با این حال محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش‌تر گفته بود: «جایی که گاوداری است و آهن قراضه در آن می‌فروشند چطور می‌تواند سایت هسته‌ای باشد؟» وی تاکید کرده بود که ایران نمی‌تواند بپذیرد که به آن‌ها بگویند «سایت اعلام نشده» دارند.

شورای حکام قرار است هفته آینده در وین تشکیل جلسه دهد، لذا حل و فصل دو موضوع ذکر شده، می تواند یک دستاورد مهم در این رابطه و درجهت همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »