... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - 10:44 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اقدام غیر حرفه ای آمریکا نسبت به والیبال ایران

داورزنی: وی افزود: به این راحتی نیست که ما تصمیم بگیریم به آمریکا نرویم چون امتیازمان برای حضور در لیگ ملت‌ها به خطر می‌افتد و والیبال کشور لطمه می‌خورد.

سیاست شرق _  از آبان ماه سال گذشته مشخص شد که تیم ملی والیبال کشورمان باید در آمریکا و در هفته سوم مسابقات جام ملت‌های والیبال به میدان برود. لذا اقدامات برای گرفتن ویزا از همان زمان آغاز شد، ویزایی که باید حداکثر ظرف یک ماه کارهای مقدماتی آن به پایان می‌رسید، پس از ۸ ماه به پایان نرسید و در کمال تعجب خبری منتشر شد که ویزای سرمربی و یک بازیکن تیم ملی والیبال ایران برای سفر به آمریکا صادر نشد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران، در خصوص کارشکنی آمریکایی ها، جهت صدور روادید یرای اعضای تیم ملی والیبال ایران، به منظور شرکت در هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال در آناهایم آمریکا گفت: به فدراسیون جهانی اعلام کردیم آمریکا میزبان مناسبی برای مسابقات نیست.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران افزود: فدراسیون والیبال آمریکا، از ما عذرخواهی کرده است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: آمریکا سرمربی (بهروز عطایی) و پاسور اصلی (محمدطاهر وادی) تیم ملی را برای دریافت ویزا ریجکت کرده است.

 وی افزود: به این راحتی نیست که ما تصمیم بگیریم به آمریکا نرویم چون امتیازمان برای حضور در لیگ ملت‌ها به خطر می‌افتد و والیبال کشور لطمه می‌خورد.

بر این اساس تیم ملی والیبال ایران، در حالی به مصاف حریفان خود می‌رود که ۴۸ ساعت پیش از آغاز مسابقات، هنوز ۱۴ بازیکن این تیم به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها و عدم صدور ویزا مشخص نیست و حضور سرمربی، مشاور فنی، مربی و آنالیزور تیم ملی والیبال هم قطعی نشده است.

این درحالی است که امین اسماعیل نژاد و آرمان صالحی به دلیل عدم صدور ویزای آمریکا تیم ملی والیبال کشورمان را در هفته سوم لیگ ملت‌ها همراهی نمی‌کنند.

پروسه دریافت ویزای آمریکا برای تیم ملی والیبال ایران که از ۲۰ آبان سال ۱۴۰۱ و همزمان با اعلام برنامه مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ ازسوی فدراسیون جهانی والیبال آغاز شد، روز جمعه نهم تیرماه و پس از ۸ ماه، به پایان رسید. آن هم در شرایطی که خبر رسید سفارتخانه آمریکا همچنان صلاح ندانسته برای سرمربی ایران و تعدادی از بازیکنان و دیگر افراد تیم مانند مصطفی کارخانه ویزا صادر کنند!

هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های  ۲۰۲۳ والیبال از ۱۳ تا ۱۹ تیرماه با ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هفت تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »