... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 0:26 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست‌ سناتور آمریکایی برای برکناری جیک سالیوان

بلکبرن: سالیوان به طور مرتب کل دولت واشنگتن را در مورد وضعیت تهدیدات امنیتی در سراسر جهان گمراه کرده است.

سیاست شرق _ سناتور «مارشا بلکبرن» در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از او خواست که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده را به دلیل «گمراه کردن دولت در مورد وضعیت تهدیدات امنیتی جهانی»، از کار برکنار کند.

سناتور بلکبرن، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: امروز به شما نامه می‌نویسم تا خواستار برکناری فوری جیک سالیوان از سمت مشاور امنیت ملی شما باشم. سالیوان به طور مرتب کل دولت واشنگتن را در مورد وضعیت تهدیدات امنیتی در سراسر جهان گمراه کرده است.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی به طور خاص اشاره کرد که هشت روز قبل از حمله حماس به رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر، جیک سالیوان گفت که «خاورمیانه امروز آرام‌تر از دو دهه گذشته است.»

به گزارش راشا تودی، مارشا بلکبرن تاکید کرد که حمله حماس موجب مرگ بیش از ۱۲۰۰ سکنه اراضی اشغالی از جمله ۲۷ آمریکایی شده و بیش از ۱۵۰ گروگان در دست این گروه مقاومت فلسطینی هستند.

علاوه بر این، بلکبرن از سالیوان به دلیل تأثیرگذاری بر برجام در سال ۲۰۱۵ انتقاد کرده و مدعی شد که «سیاست‌های مماشات» او، ایران را تشویق کرده و به آن اجازه داده «تا گروه‌های نیابتی را تامین مالی کند.»

منبع: ایسنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »