... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 8:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

اوباما هشدار داد: برخی از اقدامات اسرائیل در غزه، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد

اوباما: هر راهبرد نظامی اسرائیل، که هزینه های انسانی جنگ را نادیده بگیرد، در نهایت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

سیاست شرق _ باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز دوشنبه در اظهارنظرهایی نادر درباره بحران غزه و حملات گسترده اسرائیل گفت: هر راهبرد نظامی اسرائیل، که هزینه های انسانی جنگ را نادیده بگیرد “در نهایت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.”

به نقل از خبرگزاری «رویترز»، رئیس جمهور سابق امریکا افزود: برخی از اقدامات اسرائیل در جنگ علیه حماس، مانند قطع آب و غذا برای غزه، می تواند “نگرش فلسطینی ها را برای نسل ها سخت تر کند. ”

خبرگزاری رویترز می‌گوید مشخص نیست که آیا اوباما این بیانیه را با هماهنگی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که زمانی معاونش بود، منتشر کرده است یا خیر. کاخ سفید به درخواست برای اظهار نظر پاسخ فوری نداده است.

اسرائیل از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل که بیش از ۱۴۰۰ کشته برجای گذاشت، غزه را به شدت با حملات هوایی بمباران کرده است. مقامات غزه می گویند که حملات هوایی اسرائیل نزدیک به ۵۰۰۰ فلسطینی را کشته و بیش از ۱۰هزار زخمی در پی داشته است.

در دوره ریاست جمهوری اوباما، و در جریان گفتگوهای هسته ای ایران با قدرت های جهانی، روابط اوباما با بنیامین نتانیاهو، دچار تنش بود و اختلاف نظرات بسیاری بین کاخ سفید و تصاویر وجود داشت. بگونه ای که، بایدن، معاون اوباما، تنظیم کننده روابط نتانیاهو با کاخ سفید بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »