... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 12:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش ها به یک توئیت ایلان ماسک درباره یهودیان

آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران، ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان و مالک شبکه اجتماعی ایکس را به دلیل آنچه یک توئیت ضد یهودی منتشر نموده، مورد انتقاد قرار داد.

سیاست شرق _ ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس، با پاسخ به توئیتی با عنوان «حقیقت واقعی»، واکنش دولت آمریکا، سازمان های یهودی و اتحادیه اروپا را برانگیخت.

به نقل از گاردین، ماسک با توئیت خود در پاسخ به کاربری که یهودیان را به “نفرت از سفیدپوستان” و بی تفاوتی نسبت به یهودی ستیزی متهم کرده بود، واکنش نشان داد. ماسک در پاسخ، توییت کرد: «شما «حقیقت واقعی» را گفتید.

ماسک در جواب کاربری که نوشته بود: «جوامع یهودی [sic] دقیقاً نوعی نفرت دیالکتیکی را علیه سفیدپوستان اعمال می‌کنند، که ادعا می‌کنند از مردم می‌خواهند از آن استفاده نکنند». نوشته بود:« حقیقت واقعی»

آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران، ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان و مالک شبکه اجتماعی ایکس را به دلیل آنچه یک توئیت ضد یهودی منتشر نموده، مورد انتقاد قرار داد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما این گونه ترویج نفرت انگیز یهودی ستیزی و نفرت نژاد پرستانه را که بر خلاف ارزش های بنیادی ما آمریکایی هاست، در قوی ترین شکل ممکن محکوم می کنیم.

در همین حال، لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی X، روز پنجشنبه در پستی در این پلتفرم گفت که این شرکت با تبعیض مخالف است.

او روز پنجشنبه نوشت: “دیدگاه X همیشه بسیار واضح بوده است که تبعیض از سوی همه باید در سراسر جهان متوقف شود.” “من فکر می کنم این چیزی است که همه ما می توانیم و باید در مورد آن توافق کنیم.”

یاکارینو، افزود: وقتی صحبت از این پلتفرم به میان می‌آید، X در مورد تلاش‌های ما برای مبارزه با یهودستیزی و تبعیض نیز بسیار واضح بوده است. جایی برای آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد – زشت و اشتباه است. 

ماسک از زمان خرید این پلتفرم در نوامبر ۲۰۲۲ با اتهاماتی از جمله «تحمل پیام‌های یهودستیزانه» در این پلتفرم مواجه شده است.

محتوای X از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در ماه گذشته، با انتشار ویدئوهایی و انتشار اطلاعات مختلف از این حملات، مواجه است، که منتقدان ماسک، می گویند نباید، در این پلت فورم منتشر شوند.

در همین رابطه، شرکت «IBM» طی بیانیه ای، بلافاصله تمامی تبلیغات در X را به حالت تعلیق درآورد تا این وضعیت را بررسی کند.

کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد که تبلیغات در این شبکه اجتماعی را به دلیل “افزایش هشداردهنده اطلاعات نادرست و سخنان نفرت انگیز” متوقف می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »