... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 0:42 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آخرین آمار جنگ در غزه: بیش از ۱۴ هزار شهید، ۳۳هزار مجروح و ۱.۷ میلیون آواره

تعداد شهدا بیش از 14128 نفر شامل بیش از 5840 کودک و 3920 زن و همچنین بیش از 33،000 مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

سیاست شرق _ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، شامگاه سه شنبه اعلام کرد که تعداد شهدای جنگ اسرائیل در نوار غزه از ۷ اکتبر گذشته تاکنون، به بیش از ۱۴۱۲۸ نفر رسیده است.

به نقل از الجزیره، دفتر رسانه های دولتی غزه در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد شهدا بیش از ۱۴۱۲۸ نفر شامل بیش از ۵۸۴۰ کودک و ۳۹۲۰ زن و همچنین بیش از ۳۳،۰۰۰ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

این دفتر رسانه ای با اشاره به اینکه تعداد مفقودان از ۶۸۰۰ نفر فراتر رفته است یا زیر آوار یا اجساد آنها در خیابان ها و جاده ها افتاده است و ارتش اسرائیل از رسیدن آنها به آنها جلوگیری می کند و توضیح داد که در بین آنها بیش از ۴۵۰۰ کودک و زن وجود دارد.

در این بیانیه آمده است که تعداد شهدای کادر پزشکی به ۲۰۵ پزشک، پرستار و پیراپزشک رسیده و ۲۲ خدمه دفاع غیرنظامی و ۶۲ خبرنگار شهید شدند.

وی تعداد ساختمان های دولتی تخریب شده را به ۱۰۰ باب و ۲۶۶ مدرسه از جمله ۶۶ مدرسه از کار افتاده اعلام کرد.

۱.۷ میلیون آواره

به نوبه خود، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی ( آنروا ) در نوار غزه اعلام کرد که نزدیک به ۱.۷ میلیون نفر از زمان آغاز جنگ آواره شده اند.

آنروا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا ۱۹ نوامبر ۹۳۰،۰۰۰ آواره داخلی در ساختمان‌های این آژانس در سراسر غزه پناه گرفته‌اند و خاطرنشان کرد که این پناهگاه‌ها از قبل بیش از حد شلوغ بوده و دیگر جایی برای مهاجران جدید وجود ندارد.

این اداره می افزاید که جابجایی این تعداد زیادی از مردم منجر به شیوع گسترده بیماری ها از جمله بیماری های حاد تنفسی و اسهال شده است که موارد آن در دو هفته گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

ارتش اشغالگر اسرائیل به مدت ۴۶ روز جنگ هوایی و زمینی را علیه غزه به راه انداخته و کل محله ها را ویران کرده و ده ها هزار نفر از خانه های آنها را آواره کرده است، علاوه بر آن تأسیسات و بیمارستان های غیرنظامی را به طور مستقیم هدف قرار داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »