... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
پزشکی ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 1:35 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بلومبرگ: هوش مصنوعی، به درمان سرطان پستان، کمک می کند

هوش مصنوعی توانایی شناسایی بیماران مبتلا به سرطان پستان که به عنوان بیماران با ریسک بالا و متوسط شناخته می‌شوند و می‌توانند مدت زمان زیادی را زنده بمانند، دارد.

سیاست شرق _ محققان می گویند: هوش مصنوعی می‌تواند مبتلایان به سرطان پستان را از درمان‌های غیرضروری در امان نگه دارد

به نقل از بلومبرگ، مطالعه جدیدی در دانشگاه «نورث وسترن مدسن» نشان می‌دهد که هوش مصنوعی ممکن است با استفاده از روشی دقیق‌تر به کمک بیماران مبتلا به سرطان پستان بیاید و به این ترتیب از درمان‌هایی مانند شیمی درمانی غیرضروری جلوگیری کند.

این مطالعه نشان می‌دهد که ارزیابی هوش مصنوعی از بافت‌های سرطانی در پیش‌بینی سیر آینده بیماری بهتر از ارزیابی انجام شده توسط پزشکان خبره بوده است. 

هوش مصنوعی توانایی شناسایی بیماران مبتلا به سرطان پستان که به عنوان بیماران با ریسک بالا و متوسط شناخته می‌شوند و می‌توانند مدت زمان زیادی را زنده بمانند، دارد.

این بدان معناست که مدت یا شدت شیمی درمانی آنها می‌تواند کاهش یابد. این اتفاق مهمی است، چرا که شیمی درمانی با عوارض جانبی ناخوشایند و مضری مانند حالت تهوع و حتی در موارد نادری آسیب به قلب همراه است. 

در حال حاضر پاتولوژیست‌ها سلول‌های سرطانی را در بافت بیمار برای تعیین نوع درمان ارزیابی می‌کنند. اما این مطالعه نشان داد که الگوهای سلول‌های غیرسرطانی در پیش‌بینی نتایج بسیار مهم هستند

این اولین مطالعه‌ای است که از هوش مصنوعی برای ارزیابی جامع عناصر سرطانی و غیرسرطانی «سرطان پستان تهاجمی» استفاده می‌شود. 

لی کوپر، نویسنده این مقاله و دانشیار پاتولوژی در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه «نورث وسترن مدسن» گفت: «مطالعه ما اهمیت اجزای غیرسرطانی را در نتیجه بیماری نشان می‌دهد.» 

در سال ۲۰۲۳، حدود ۳۰۰ هزار زن آمریکایی دچار سرطان پستان تهاجمی شدند. از هر هشت زن آمریکایی، یک زن در طول زندگی خود به سرطان پستان مبتلا می‌شود. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »