... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 12:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رییس مجلس ملی تاجیکستان: توانمندی‌های فناورانه ایران تحسین‌برانگیز است

رئیس مجلس تاجیکستان: اینکه ایران با تلاش و مداومت توانسته است نیاز خود را از محصولات پیشرفته و فناورانه در داخل کشور تامین کند، یک دستاورد بزرگ و شگفت انگیز است.

سیاست شرق _ رییس مجلس ملی تاجیکستان، در بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان عرضه شده در خانه نوآوری و فناوری ایران، توانمندی‌های فناورانه ایران را تحسین برانگیز دانست و برای توسعه همکاری‌های فناورانه ۲ کشور اعلام آمادگی کرد.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ، آقای رستم امامعلی، رییس مجلس ملی تاجیکستان و شهردار دوشنبه که به همراه یک هیأت پارلمانی به ایران سفر کرده است با همراهی روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور از خانه نوآوری و فناوری ایران بازدید کرد.

وی پس از این بازدید در نشست با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، ایران را توانمند در رسیدن به سطوح بالای فناوری توصیف کرد و افزود: اینکه ایران با تلاش و مداومت توانسته است نیاز خود را از محصولات پیشرفته و فناورانه در داخل کشور تامین کند، یک دستاورد بزرگ و شگفت انگیز است.

رییس مجلس ملی تاجیکستان تصریح کرد: محصولاتی که امروز در این بازدید مشاهده کردم، دستاوردهای بسیار خوب و ارزنده‌ای است و به دلیل رسیدن به این سطح از توانمندی به مردم ایران تبریک می گویم. این کشور توانسته است بسیاری از محصولاتی را که باید از کشورهای خارجی خریداری می‌شد، در داخل تولید کند.

امامعلی از علاقمندی و آمادگی همکاری‌های فناوری و اقتصادی تاجیکستان با ایران خبر داد و گفت: بسیاری از محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده توسط کشور دوست، برادر، هم‌فرهنگ و هم تمدن تولید شده است که همین امر، زمینه را برای تعاملات و همکاری‌های بین‌ دو ملت، ببیش از پیش فراهم می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ شرکت ایرانی در تاجیکستان در حوزه‌های مختلف به ویژه در طرح‌های توسعه ای و نیروگاهی فعالیت دارند و همواره اشتیاق داریم تا شرکت های ایرانی و تاجیکستانی با یکدیگر همکاری کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

رییس مجلس ملی تاجیکستان که به ایران سفر کرده است، روز گذشته به همراه یک هیات پارلمانی و با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) بازدید کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »