... امروز: جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 8:30 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نخست وزیر پاکستان، در دیدار با رئیسی چه گفت؟

شریف: سران دو کشور در این دیدار درباره «مسائل مذهبی، فرهنگی، دیپلماتیک، سرمایه‌گذاری و امنیتی» گفتگو کردند.

سیاست شرق _ نخست‌وزیر پاکستان خواستار تقویت روابط ایران و پاکستان با وجود چالش‌ها شد و گفت: ما باید با وجود چالش‌هایی که هر دو با آن روبرو هستیم، این روابط را قوی نگه داریم.

به نقل از وبسایت روزنامه داون پاکستان، محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، در جریان دیدار با سید ابراهیم رئیسی که سفری رسمی و سه روزه به پاکستان دارد، گفت که سران دو کشور در این دیدار درباره «مسائل مذهبی، فرهنگی، دیپلماتیک، سرمایه‌گذاری و امنیتی» گفتگو کردند.

وی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان، برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه، به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد.

نخست وزیر پاکستان، رئیسی را “اقیانوس خرد و خرد سیاسی” ستود و افزود که ایران تحت ریاست جمهوری وی پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

آقای شریف با تاکید بر اینکه زمان آن فرا رسیده است که روابط دو کشور “ثبات” یابد، ابراز امیدواری کرد که مرزهای مشترک به مناطقی تبدیل شود که “کسب و کار، پیشرفت و شکوفایی در همه جای آن دیده شود”.

وی تاکید کرد که امروز فرصتی بود تا «این دوستی را به دریای توسعه و شکوفایی تبدیل کنیم».

نخست وزیر پاکستان، از رئیسی به دلیل “موضع قوی” ایران در مورد تهاجم مداوم اسرائیل به غزه که بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی را کشته و وارد هفتمین ماه خود شده است، تمجید کرد. وی گفت: تمام جهان سکوت کرده است.

محمد شهباز شریف، همچنین با تاکید بر وضعیت اسفناک ساکنان کشمیر تحت اشغال هند، از رئیس جمهور ایران برای ابراز حمایت از آنها قدردانی کرد.

نخست‌وزیر پاکستان ضمن تشکر از بازدید رئیسی از «وطن دوم» خود، گفت: در نتیجه این سفر روابط دو کشور تقویت خواهد شد.

رادیو دولتی پاکستان نیز گزارش داد، نخست وزیر شهباز و رئیسی در دیدار خود بر روی تلاش های مشترک برای ریشه کن کردن تروریسم توافق کردند . این گزارش می افزاید، روسای دولت های دو کشور همچنین برای افزایش روابط تجاری و ارتباطی بین کشورهای خود گفتگو کردند.

به نقل از رادیو پاکستان، نخست وزیر شهباز گفت: همه ملت از سفر رئیس جمهور ایران استقبال کردند و رئیسی از استقبال گرم نخست وزیر از وی تشکر کرد .

رئیسی بعداً در خانه رئیس جمهور با آصف علی زرداری رئیس جمهور دیدار کرد.

رئیس جمهور زرداری در بیانیه ای که در حساب X ریاست جمهوری منتشر شد، گفت: ما از مسیر روابط دوجانبه ابراز خرسندی کردیم و توافق کردیم که گفت وگو و همکاری خود را برای تقویت روابط موجود تقویت کنیم.

وی در ادامه گفت: پاکستان و ایران دارای دین، تاریخ و فرهنگ مشترکی هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »