تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۳-۰۳ - 11:20 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 12674

تهدید چین توسط بایدن/ استقبال تایوان/ واکنش پکن

وزیر دفاع آمریکا: سیاست "چین واحد" ایالات متحده در قبال تایوان، تغییر نکرده است، .

سیاست شرق _ جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، پس از دیدار با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در واشنگتن، در جریان گفتگوهای خود در توکیو تاکید کرد که در صورت حمله چین به تایوان، با واکنش نظامی آمریکا مواجه خواهد شد.

به نقل از رویترز، اظهارات بایدن که روز دوشنبه بیان شد، قوی‌ترین اظهارات وی در مورد تایوان تاکنون است و در بحبوحه تنش‌های فزاینده بر سر نفوذ فزاینده اقتصادی و نظامی چین در شرق آسیا و سایر نقاط جهان بیان می‌شود.

استقبال تایوانی ها و اصلاح آمریکایی ها

تایوان به سرعت از اظهارات بایدن استقبال کرد و از آنچه که تعهد قاطع آمریکا به آن خواند، تجلیل کرد، اما رویترز بعداً به نقل از یکی از مقامات کاخ سفید گفت که در عین حال، تمایل بایدن به ارائه تسلیحات نظامی به تایوان برای دفاع از خود، هیچ تغییری در سیاست واشنگتن در قبال تایوان ایجاد نشده است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده آماده دفاع نظامی از جزیره در برابر هرگونه تهاجم چین است تاکید کرد که سیاست “چین واحد” ایالات متحده در قبال تایوان تغییر نکرده است، .

آستین در پاسخ به خبرنگاران در مورد معنای سخنان بایدن گفت: سیاست ما تغییر نکرده است.

هشدار چینی ها

در اولین واکنش چین به اظهارات بایدن در مورد تایوان، پکن نسبت به محاسبه اشتباه تعهد خود برای حفاظت از حاکمیت خود هشدار داده است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که موضوع تایوان یک موضوع داخلی چین است و هیچ نیروی خارجی اجازه دخالت در آن را ندارد.

انتهای پیام

language »