تاریخ انتشار: ۱۴۰۰-۱۲-۲۳ - 10:44 ب.ظ
موضوع:‌ ورزشی
شماره:‌ 1304

صعود تیم ملی هندبال بانوان ایران به مسابقات قهرمانی جهان در اسلوونی

این اولین صعود تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران به رقابت‌های جهانی در تاریخ ورزش ایران محسوب می‌شود.

سیاست شرق _ تیم ملی هندبال بانوان ایران با کسب سه پیروزی و یک شکست، در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت و به رقابت‌های قهرمانی جهان در اسلوونی صعود کرد.

تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران با سه بُرد مقابل تیم‌های ملی جوانان هندوستان، تایلند و ازبکستان و یک شکست در برابر تیم ملی قزاقستان، با کسب ۶ امتیاز، مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا را از آن خود کرد.

تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران در جدول پایانی این مسابقات که با میزبانی شهر آلماتی در قزاقستان برگزار شد، پس از تیم ملی هندوستان در جایگاه دوم ایستاد و با این رده، جواز حضور در مسابقات ۲۰۲۲ جهان در اسلوونی را نیز به دست آورد.

این اولین صعود تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران به رقابت‌های جهانی در تاریخ ورزش ایران محسوب می‌شود.

مائده شهبازی، ملی‌پوش هندبال جوانان ایران، پس از این رقابت‌ها گفت: «تیم ما اردوهای زیادی نداشت. با این وجود توانستیم در جریان مسابقات سه پیروزی مقابل تایلند، هند و ازبکستان داشته باشیم. سطح مسابقات بسیار بالا بود.»

سیده لیلا حسینی، هدیه ویسی، معصومه قنبری، هانیه کریمی، غزل عادلی، مرضیه قاراخانی، مبینا حسن‌ نژاد، مهربان بدوی، نگار زنده‌ بودی، مائده شهبازی، سارا موسی‌ زاده، هستی دوخایی، الناز یارمحمدی توسکی، آرزو بهمئی، فاطمه مریخ و شهرزاد نصوحی، ۱۶ بازیکن تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا بودند.

مهسا معتمدی، زهرا احمدی نیا، آزاده گیلانی، ندا اسدی و غلامعلی اکبرآبادی نیز به‌ عنوان اعضای کادر تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

مسابقات قهرمانی شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی بانوان آسیا از ۷ تا ۱۴ مارس در آلماتی قزاقستان تحت نظارت فدراسیون هندبال آسیا برگزار شد.

قزاقستان، ایران، ازبکستان، هند و تایلند در این دوره با یکدیگر رقابت کردند که در پایان تیم های ملی هندبال بانوان هندوستان و ایران در رده های اول و دوم قرار گرفتند.

این پنجمین بار است که این مسابقات توسط فدراسیون هندبال قزاقستان برگزار می شود.

این مسابقات به عنوان تورنمنت مقدماتی مسابقات قهرمانی هندبال جهانی بانوان در سال ۲۰۲۲ است و دو تیم برتر این مسابقات مستقیماً به مسابقاتی که در اسلوونی برگزار می‌شود، صعود خواهند کرد.

پیش از این قرار بود مسابقات قهرمانی در ازبکستان برگزار شود، اما در دسامبر ۲۰۲۱، AHF تصمیم گرفت مسابقات را به قزاقستان منتقل کند.

انتهای پیام

language »