تاریخ انتشار: ۱۴۰۰-۱۲-۲۶ - 9:32 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 1641

رئیسی وارد آبادان شد و به خرمشهر نیز سفر کرد

سیاست شرق _  سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، با همراهی تعدادی از وزرای کابینه سیزدهم برای بازدید از منطقه آزاد اروند و همچنین حضور و سخنرانی در بین کاروان‌های راهیان نور مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب غرب استان خوزستان، وارد فرودگاه آبادان شد.

این سفر رئیس جمهور به استان خوزستان که سومین سفر وی به این استان در دولت سیزدهم است با هدف بررسی مسائل منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین بازدید از شلمچه و حضور در جمع کاروان‌های راهیان نور صورت می‌پذیرد.

سید ابراهیم رئیسی، پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری تا کنون دو بار در تاریخ ۵ شهریور و ۷ آبان یه استان خوزستان سفر کرده است که امروز برای سومین بار به عنوان آخرین مقصد سفر استانی در سال ۱۴۰۰ وارد این استان شد.

آقای رئیسی در این سفر از شرکت فولاد جهان آرا اروند در خرمشهر بازدید و در جمع کارگران نیز حاضر شد تا در از نزدیک با مسائل انها آشنا و مطلعرشود.

شرکت فولاد جهان آرا اروند در سال ۱۳۹۳ در زمینه طراحی، تجهیز، احداث و بهره بردری از کارخانجات تولید فلزات تاسیس شد. این مجتمع با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۸۰ هکتار احداث شده است.

فاز اول کارخانه با اشتغال ۸ هزار نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در حال فعالیت است.

ظرفیت این واحد تولیدی سالانه ۱.۵ میلیون تن شمش است که برای ساخت لوله هایی با قطر ۵۶ اینچ در صنعت نفت و گاز کاربرد دارد.

همچنین فاز دوم این کارخانه قرار است در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

language »