تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۴-۰۴ - 1:26 ب.ظ
موضوع:‌ اقتصادی
شماره:‌ 16726

تحریم های جدید انگلیس علیه روسیه

انگلیس، ممنوعیت‌های جدیدی علیه روسیه در زمینه ارائه کمک‌های فنی، خدمات مالی، صندوق‌ها و خدمات واسطه‌ای در رابطه با واردات آهن و فولاد اعمال کرده است.

سیاست شرق _ همزمان با تداوم تنش‌های بین غربی‌ها و مسکو بر سر اوکراین، دولت انگلیس از تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.

به نقل از «رویترز» و دیگر رسانه‌های انگلیس، در اطلاعیه‌ای که در وبگاه دولت این کشور منتشر شد، آمده است که دولت انگلیس تحریم‌های تجاری جدیدی را علیه روسیه وضع کرده است.

در اطلاعیه دولت مبنی بر «اعلامیه به صادرکنندگان» اقدامات جدید دولت انگلیس برای ممنوعیت صادرات طیف وسیعی از کالاها و فناوری به روسیه، سوخت جت و اسکناس استرلینگ یا اسکناس‌های متعلق به اتحادیه اروپا فهرست شده است.

بنا بر اعلامیه دولت انگلیس، ممنوعیت‌های جدیدی علیه روسیه در زمینه ارائه کمک‌های فنی، خدمات مالی، صندوق‌ها و خدمات واسطه‌ای در رابطه با واردات آهن و فولاد اعمال شده است.

از پنجم اسفند ماه سال گذشته که دولت روسیه بعد از به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک، از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد، انگلیس با همراهی آمریکا و دیگر متحدان، اعمال انواع فشارها علیه مسکو و ارائه انواع حمایت‌های نظامی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به اوکراین را دردستور کار قرار داده‌اند.

مقام‌های ارشد انگلیس از ابتدای این بحران بارها مواضع تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ کرده و بر لزوم شکست دادن وی تاکید داشته‌اند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هم که از ابتدای این بحران، دو بار به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کرده، بارها از کشورهای غربی خواسته است که به حمایت‌های تسلیحاتی و مالی خود از اوکراین در برابر روسیه شدت بخشند.

انتهای پیام

language »