تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۴-۰۵ - 11:26 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 17009

رئیسی: گفتگوی مسئولان منطقه مشکلات را حل ‌‌‌‌‌می‌کند

سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک با آقای کاظمی گفت: «بر این باوریم که گفت‌وگو مسئولان منطقه می‌تواند مشکلات منطقه را حل کند.»

سیاست شرق _ مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق، یک روز پس از سفر به عربستان سعودی ، روز یکشنبه وارد تهران شد و مورد استقبال سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران قرار گرفت.

به نقل از ایرنا، آقای کاظمی در این سفر سرپرستی هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی برای بحث درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه را به عهده دارد.

با توجه به سفر نخست وزیر عراق به عربستان و تلاش‌های قبلی وی برای میانجی‌گری بین تهران و ریاض، گمان‌ می‌رود، این بار هم آقای کاظمی ، در تلاش‌ است تا اختلافات دو کشور را بر طرف کند.

امروز سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک با آقای کاظمی گفت «بر این باوریم که گفت‌وگو مسئولان منطقه می‌تواند مشکلات منطقه را حل کند.»

رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند که نخست وزیر عراق حامل پیام‌ها و پیشنهادهای تازه برای حل اختلافات تهران و ریاض است.

اخیرا حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفته بود مقدمات تبادل هیات‌های فنی ایران و عربستان برای بازدید از سفارتخانه‌های دو کشور انجام شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داده که «در جریان سفر کاظمی به تهران، ازسرگیری گفت‌وگوهای میان تهران و ریاض به بحث گذاشته خواهد شد.»

پنجمین و آخرین دور مذاکرات تهران و ریاض در ماه آوریل و در بغداد برگزار شد که به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، نخست‌وزیر عراق روز شنبه طی دیداری با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در شهر جده درباره گفت‌وگوهای دوجانبه و «تقویت امنیت و ثبات در منطقه» بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام

language »