تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۱-۱۳ - 7:05 ب.ظ
موضوع:‌ اجتماعی
شماره:‌ 3779

سفر پاپ فرانسیس به مالت

پاپ فرانسیس، احتمالاً اروپا را تشویق می کند که از پناهندگان اوکراینی استقبال کنند و همچنین از کشورها می خواهد که همین استقبال را از مهاجرانی که از لیبی و جاهای دیگر می آیند

پاپ فرانسیس در سمت چپ، پس از ورود جورج ولا، رئیس جمهور مالت به فرودگاه بین المللی مالتا در لوکا در ۲ آوریل مورد استقبال قرار گرفت. (عکس از آسوشیتدپرس)

سیاست شرق _ پاپ فرانسیس لنگ لنگان روز شنبه برای یک سفر آخر هفته به تأخیر افتاده به دلیل بیماری همه گیر، وارد کشور جزیره ای مدیترانه ای مالت شد، سفری که با هدف جلب توجه به چالش مهاجرت اروپا که با تهاجم روسیه به اوکراین شدیدتر شده است، انجام می شود.

به نقل از آساهی ژاپن، پاپ فرانسیس برای اولین بار از آسانسور برای پائین آمدن از هواپیما در مالتا استفاده کرد، همانطور که قبلاً در رم نشانه ای از بدتر شدن التهاب دردناک زانوی فرانسیس بود که ماه هاست از آن رنج می برد.

پاپ فرانسیس، احتمالاً اروپا را تشویق می کند که از پناهندگان اوکراینی استقبال کنند و همچنین از کشورها می خواهد که همین استقبال را از مهاجرانی که از لیبی و جاهای دیگر می آیند.

مالت، کوچکترین کشور اتحادیه اروپا با نیم میلیون نفر، مدتهاست که در خط مقدم جریان مهاجران و پناهندگان در سراسر دریای مدیترانه قرار دارد. این کشور بارها از همسایگان اروپایی بزرگتر خود خواسته است تا بار بیشتری را برای پذیرش پناهندگان احتمالی به دوش بکشند.

کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان، گفت که مهاجرت در راس برنامه سفر فرانسیس خواهد بود و گفت که پذیرش اروپا از پناهندگان اوکراینی “واقعا تحسین برانگیز” است.

او به رسانه واتیکان گفت: «امیدوارم که این تجربه غم‌انگیز واقعاً به رشد و افزایش حساسیت نسبت به مهاجرت های دیگر، مهاجرتی که از جنوب می‌آید، کمک کند».

این دیدار دو روزه از قبل برای فرانسیس ۸۵ ساله که به دلیل التهاب رباط زانوی راستش مشکل راه رفتن فزاینده ای دارد، چالش برانگیز بود. او در روزهای اخیر برای بلند شدن از روی صندلی و بالا رفتن از پله ها تلاش کرده است و لنگان راه رفتن او، به دلیل سیاتیک مشهود به نظر می رسد.

فرانسیس قرار بود در ماه مه ۲۰۲۰ از مالتا بازدید کند، اما پس از شیوع ویروس کرونا این دیدار را به تعویق انداخت. این سفر برنامه ریزی شده زمانی انجام می شود که کلیسای کاتولیک در این کشور با اکثریت کاتولیک، در حال آماده شدن برای اولین جشن حضوری هفته عید پاک خود در دو سال اخیر است.

انتهای پیام

language »