تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۱-۱۳ - 8:40 ب.ظ
موضوع:‌ ورزشی
شماره:‌ 3872

واکنش‌ها به قرعه ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

مهدوی کیا: قرعه‌مان بد نبود. هم انگلیس و هم آمریکا تیم‌های فوق‌العاده قوی هستند. باید برای دیدارهای تدارکاتی برنامه‌ریزی کنیم.

سیاست شرق _ هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است، چنانکه اهالی فوتبال ایران رضایت خود از این قرعه را ابراز کرده‌اند.
آیا تیم ملی فوتبال ایران در ششمین حضور خود در جام جهانی فوتبال، این بار برای نخستین بار از مرحله گروهی صعود خواهد کرد؟ اهالی فوتبال ایران قرعه تیم ملی فوتبال ایران در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را روی‌هم‌رفته به عنوان “موقعیت مناسبی” توصیف کرده‌اند.
تیم ملی فوتبال ایران تاکنون سابقه رویارویی با تیم ملی فوتبال انگلیس را نداشته است. “یوزپلنگ‌های ایران” اما تجربه دیدار با تیم ملی فوتبال ایالات متحده آمریکا را دارند و این حریف را در نخستین پیروزی خود در تاریخ جام‌های جهانی، در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دادند.

مهدی مهدوی‌کیا، ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران و سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال المپیک این کشور در واکنش به قرعه تیم ملی ایران در حضور خبرنگاران در قطر گفت: «فکر می‌کنم قرعه‌خوبی برای ما بود. تیم انگلیس خوب است و می‌توانیم با آن‌ها فوتبال بازی کنیم. تیمی هم که از پلی‌آف می‌آید، قرعه بهتری نسبت به دیگر اروپایی‌ها برای ما محسوب می‌شود.»
حمید استیلی، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران و سرپرست کنونی تیم‌ ملی نیز در مقر قرعه‌کشی جام جهانی در دوحه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اشاره کرد: «قرعه‌مان بد نبود. هم انگلیس و هم آمریکا تیم‌های فوق‌العاده قوی هستند. باید برای دیدارهای تدارکاتی برنامه‌ریزی کنیم.»

مجید جلالی، مدرس فیفا و مربی سرشناس فوتبال در ایران، درباره هم‌گروه شدن تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس، آمریکا و یکی از سه تیم اوکراین، ولز و اسکاتلند، در مصاحبه با رسانه‌های داخل ایران تاکید کرد: «ما در گروه خوبی قرار گرفتیم. گروه ما سخت نیست و خیلی ساده هم نیست. ما با مدل فوتبال آمریکا کاملا آشنا هستیم. درباره فوتبال انگلیس هم اطلاعات کافی داریم. تیم سوم هم تیمی از بین تیم‌های درجه دو اروپا خواهد بود.»
این کارشناس در مورد بخت صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله یک‌هشتم جام جهانی نیز همچنین عنوان کرد: «صعود از گروه برای ما شدنی است ولی به این سادگی که می‌گوییم، نیست. اما اگر برنامه آماده سازی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم از گروه صعود کنیم.»

میلاد محمدی، مدافع چپ تیم ملی فوتبال ایران، وضعیت تیم ملی ایران در جام جهانی را در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر این طور ارزیابی کرده است: «گروه خوبی داریم و می‌توانیم با صعود از این گروه، تاریخ ساز شویم. امیدوارم مسئولان بتوانند شرایط را برای انجام بازی‌های تدارکاتی فراهم کنند.»

سعید عزت اللهی، هافبک دفاعی تیم ملی فوتبال ایران نیز خاطرنشان کرد: «فرقی نمی‌کند که در چه گروهی باشیم. تیم‌هایی که در گروه ما هستند، تیم‌های بزرگی هستند. با آمریکا خاطره خوبی از بازی در جام جهانی فرانسه داریم. امیدوارم بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.»
علی قلی‌زاده، هافبک تکنیکی و ریزنقش تیم ملی فوتبال ایران نیز می‌گوید: «دوست داشتم با برزیل هم‌گروه شویم. فکر می‌کنم بتوانیم از این گروه صعود کنیم، البته به شرط این که مسئولان به فکر تیم ملی باشند و کارهایی انجام دهند که به نفع فوتبال ایران باشد.»

اما از سوی دیگر گرت ساث‌گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس درباره تیم ملی فوتبال ایران در قطر به خبرنگاران گفت: « بازیکنی از ایران را نمی‌شناسم، چون بازی‌های این تیم را دنبال نکرده بودیم. می‌دانیم تیم ایران یک سرمربی اروپایی دارد که روی جزئیات کار می‌کند. الان زمان مناسبی است تا بازی‌های آنها را ببینیم.»


گریگ برهالتر سرمربی تیم ملی فوتبال ایالات متحده آمریکا نیز وضعیت گروهی را این طور می‌بیند: «در گروه خوبی افتادیم. تیم ایران حریف متفاوتی برای ماست و ایران در مقدماتی عملکرد خوبی داشت.»

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نخستین دیدار خود روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) به دیدار ملی‌پوشان انگلیس می‌رود. دومین بازی “یوزپلنگ‌های ایران” روز ۲۵ نوامبر(۴ آذر) در برابر یکی از سه تیم اوکراین، اسکاتلند و ولز است. تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله گروهی روز ۲۹ نوامبر(۸ آذر) در برابر ملی‌پوشان ایالات متحده آمریکا صف‌آرایی می‌کند.

انتهای پیام

language »