تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۹-۱۲ - 1:40 ب.ظ
موضوع:‌ اقتصادی
شماره:‌ 38773

هشدار نخست وزیر سابق انگلیس نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور

براون: یک سال پیش ما در مورد مردم صحبت کردیم که باید بین گرم کردن و غذا خوردن یکی را انتخاب کنند، اکنون بسیاری نمی توانند هیچ کدام را بپردازند.

سیاست شرق _ گوردون براون، نخست وزیر سابق انگلیس(۲٠۱٠_۲٠٠۷)، در توئیتی نسبت به بدتر شدن وضعیت اقتصادی این کشور، هشدار داد.

براون در توئیتی نوشت: فقیران بریتانیا با بدترین زمستان در تاریخ روبرو هستند.
یک سال پیش ما در مورد مردم صحبت کردیم که باید بین گرم کردن و غذا خوردن یکی را انتخاب کنند، اکنون بسیاری نمی توانند هیچ کدام را بپردازند. مواد اولیه مانند صابون، خمیر دندان و غیره در حال تبدیل شدن به کالاهای تجملی، گران قیمتی هستند.
و فقط بدتر می شود.

گوردون جیمز براون، پنجاه و دومین نخست وزیر بریتانیا بود که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ به عنوان رهبر حزب کارگر در این مسند جای داشت. او پیش از آن در کابینه تونی بلر وزیر خزانه‌داری و از سال ۱۹۸۳ نماینده پارلمان بریتانیا بود. براون پس از ۳۲ سال نمایندگی، در سال ۲۰۱۵ از مجلس کناره گرفت و دیگر در انتخابات شرکت نکرد.

گوردون براون در سال ۲۰۰۹ نیز با بحران اقتصادی روبرو شد، چنانکه وزیر کار و بازنشستگی کابینه او، پس از کناره گیری دو وزیر، استعفا داد و خواهان استعفای او نیز شد. جیمز پورنل، وزیر کار و بازنشستگی، ضربه بزرگی به شانس گوردون براون برای تصدی مجدد پست نخست وزیری وارد کرد. زمانی که به طرز چشمگیری اعلام کرد که از کابینه خارج می شود و …

بیانیه او که عملاً براون را غیرقابل انتخاب اعلام کرد و قدرت رو به زوال نخست وزیر را بیشتر تضعیف کرد و چالش رهبری او را به سطح خطرناک جدیدی برد. 

انتهای پیام

language »