تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۱۰-۱۲ - 11:39 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 43578

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اسرائیل

وزیر امور خارجه آمریکا متعهد شده بود که به مخالفت با شهرک‌های اسرائیلی یا الحاق اراضی در کرانه باختری اشغالی ادامه دهد.

سیاست شرق _ ایالات متحده، تعهد مستمر خود را به اصل، راه حل دو دولتی و مخالفت خود با سیاست هایی که آن را به خطر می اندازد، اعلام و در عین حال بر تعهد خود به “امنیت اسرائیل” تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، روز دوشنبه، در بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، پس از تماس تلفنی میان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و همتای اسرائیلی اش الی کوهن، بیان شد که در آن بلینکن به کوهن برای تصدی سمت جدیدش تبریک گفت.

وزیر امور خارجه آمریکا متعهد شده بود که به مخالفت با شهرک‌های اسرائیلی یا الحاق اراضی در کرانه باختری اشغالی ادامه دهد، اما تاکید کرد که دولت جدید بنیامین نتانیاهو را بر اساس اقداماتش و نه بر اساس اعضای راست افراطی آن قضاوت خواهد کرد.

وی گفت: ما به مخالفت صریح با هرگونه اقدامی که چشم‌انداز راه‌حل دو دولتی را تضعیف می‌کند، از جمله گسترش شهرک‌سازی یا حرکت به سمت الحاق اراضی در کرانه باختری یا تغییر وضعیت تاریخی اماکن مقدس، تخریب، اخراج و تحریک به خشونت ادامه خواهیم داد. ،

به گزارش سیاست شرق، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ژوئیه گذشته، در جریان دیدار با محمود عباس، همتای فلسطینی خود در شهر بیت‌لحم در کرانه باختری، تأکید کرد: «تعهد او به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده با هدف دستیابی به این دو تغییر نکرده است. راه حل دولتی، راه حلی که شامل وجود یک فلسطین مستقل و از لحاظ جغرافیایی به هم پیوسته است.

انتهای پیام

language »