تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۱۰-۱۸ - 5:56 ب.ظ
موضوع:‌ اجتماعی
شماره:‌ 44168

اعلام تصمیمات و مصوبات جدید شورای امنیت کشور برای کنکور | اینترنت ۲ روز قطع می‌شود؟ + جزئیات

شورای امنیت کشور، کنکور را به عنوان امر ملی تصویب کرد.

اعلام تصمیمات و مصوبات جدید شورای امنیت کشور برای کنکور | اینترنت 2 روز قطع می‌شود؟ + جزئیات

سیاست شرق _ معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص بحث محدودیت اینترنت در روزهای برگزاری کنکور گفت: محدود شدن اینترنت منوط به تصمیم وزارت ارتباطات است. ما فقط نمی‌خواهیم که فایل یا عکس به خارج از جلسه کنکور ارسال شود.

به نقل از عرشه نیوز، دکتر عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  در نشست خبری سازمان سنجش که صبح امروز برگزار شد، گفت: در ارتباط با برگزاری کنکور، اینترنت به عنوان آخرین حلقه امنیت کنکور مطرح است‌. براساس مصوبه‌ای که در دستور العمل شورای امنیت کشور،قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور به صورت سراسری یا نقطه‌ای مطرح شده است. در این زمینه درخواست خود را به دبیرخانه شورای امنیت کشور ارسال کرده‌ایم و در صورت تصویب ابلاغ می‌شود. نحوه اجرا و عملکرد با وزارت ارتباطات است و اختیار کامل با این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: ما لیست تمام نقاط مورد نظر را با امضای وزیر علوم و سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کرده‌ایم  و انتظار داریم تصویب شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: این مسیر، مطالبه مردم و داوطلبین است. زیرا بین ۸ تا ۱۶ میلیون از جمعیت درگیر این موضوع هستند و زحماتی برای رسیدن به این مرحله کشیده‌اند، سازمان سنجش نیز برای زحماتی که کشیده و پیچیدگی کار تصمصم دارد امنیت به نقطه کمال برساند.

پور عباس در ادامه تاکید کرد: همه جوانب امر پیش‌بینی شده و نقطه کمال آن محدود کردن اینترنت همراه است که این موضوع بستگی به نظر وزارت ارتباطات دارد. ما میخواهیم عکس و فایلی ارسال و دریافت نشود نه اینکه اینترنت به طور مطلق قطع شود. این موضوع از نظر فنی در اختیار وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم در مدت سه ساعت برگزاری کنکور وزارت ارتباطات این امنیت را به جوانان و داوطلبان هدیه بدهد تا دانشجویان با خیال راحت به آزمون خود بپردازند.

انتهای پیام

language »