تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۱۱-۰۱ - 3:18 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 45878

هشدارترکیه به سوئد: مجوز تظاهرات و توهین به قرآن را لغو کنید

تظاهرات برنامه ریزی شده برای روز شنبه در استکهلم با هدف اخلال در تلاش سوئد برای پیوستن به ناتو و دامن زدن به تنش ها با آنکارا انجام خواهد شد.

سیاست شرق _ پس از لغو سفر وزیر امورخارجه سوئد به آنکارا، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه گفت که امیدوار است مقامات سوئدی اجازه تظاهراتی که شامل توهین به قرآن است را، لغو کنند.

به نقل از رویترز، چاووش اوغلو گفت: “این مجوز علیرغم همه هشدارهای ما به این فرد اعطا شده است. این اقدام زشت حدود ساعت ۱۶۰۰ به وقت ترکیه (۱۳۰۰ GMT) انجام خواهد شد، امیدوارم مقامات سوئدی تا آن زمان اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه این کار را ندهند.”

چاووش اوغلو همچنین گفت که این اعتراض نمی تواند به عنوان آزادی بیان طبقه بندی شود.

اوایل روز شنبه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت که سفر برنامه ریزی شده هفته آینده همتای سوئدی او به آنکارا پس از صدور مجوز مقامات سوئدی برای تظاهرات در استکهلم لغو شده است .

به گزارش سیاست شرق، تظاهرات برنامه ریزی شده برای روز شنبه در استکهلم با هدف اخلال در تلاش سوئد برای پیوستن به ناتو و دامن زدن به تنش ها با آنکارا انجام خواهد شد.

سازمان دهندگان می گویند انتظار می رود حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در اعتراض به پیشنهاد سوئد برای پیوستن به ناتو و حمایت از کردها در تظاهراتی که از پلیس استکهلم مجوز گرفته است، تجمع کنند.

به طور جداگانه، یک سیاستمدار ضد مهاجرت از جناح راست افراطی، راسموس پالودان، قصد دارد، به یک نسخه از قرآن، کتاب مقدس مسلمانان جهان، در نزدیکی سفارت ترکیه توهین و بسوزاند. در همین رابطه، گروهی از مسلمانان نیز مجوز تجمع در بیرون سفارت را دریافت کرده اند.

انتهای پیام

language »