تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۱-۲۴ - 8:45 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 5970

ویزای ایران برای گردشگران جام جهانی قطر رایگان شد

اقامت در ایران ارزان‌تر از قطر است و این مسئله می تواند موجب سفر گردشگران خارجی در اوقات فراغت خود به ایران و لذت بردن از جاذبه‌های جزایر جنوبی ایران شود.

سیاست شرق _ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب توئیتری خود از رایگان شدن صدور ویزای متقاضیان سفر به ایران در هنگام برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.
موضوع لغو یا تخفیف صدور ویزای ایران برای گردشگران خارجی مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ از قطر به ایران، یکی از مباحثی بود که از خرداد ۱۳۹۹ در خصوص آن صحبت‌هایی مطرح شده بود و پس از موافقت اولیه وزارت امور خارجه ایران با این مهم، امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین‌ (۱۳ آوریل) سخنگوی دولت از تایید این مصوبه خبر داد.

پیش از این وزارت خارجه ایران توضیحاتی درباره ساز و کار صدور رایگان روادید ایران در دوران جام جهانی قطر ارائه داده بود: «اتباع کشورهایی که تیم‌های فوتبال آن‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرده‌اند، می‌توانند درخواست روادید رایگان برای یک‌ یا دو بار ورود و بیش از آن با مدت اعتبار دو ماه و اقامت ۲۰ روزه از طریق ثبت درخواست ارائه کنند.»

در بیانیه وزارتخانه امورخارجه همچنین آمده است که “اتباع تمام کشورها، به‌ جز اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، سومالی، سریلانکا که تابع شرایط روادید جهانگردی بوده و همچنین اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا که روند اخذ روادید آن‌ها مانند قبل از طریق درخواست قبلی و انجام بررسی‌های لازم خواهد بود”، می‌توانند با ارائه بلیت از مبدأ دوحه تقاضای روادید رایگان کنند. 

همکاری ایران و قطر در جام جهانی۲۰۲۲، موضوع یکی از ۱۴ قراردادی بود که سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و امیر قطر در اواخر فوریه در دوحه امضا کردند، تا بخشی از گردشگران حاظر در قطر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در ایران اسکان یابند.

بر اساس این گزارش، دو کشور توافق کرده اند که تعداد پروازهای بین خود را افزایش دهند. هدف از افزایش همکاری، تسهیل اقامت هواداران در جزیره کیش است. فاصله کیش با دوحه از طریق پرواز ۴۰ دقیقه‌ و از طریق دریا ۶ ساعت است.
اقامت در ایران ارزان‌تر از قطر است و این مسئله می تواند موجب سفر گردشگران خارجی در اوقات فراغت خود به ایران و لذت بردن از جاذبه‌های جزایر جنوبی ایران شود.

در حال حاضر روزانه ۷۲ پرواز از ایران به مقصد دوحه انجام می‌گیرد که مسئولان ایران به دنبال رساندن تعداد پروازها به عدد ۱۰۰ پرواز در روز هستند. این خبری است که محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرده است.

همچنین علی صفایی، معاون وزیر راه نیز پیش از این از تلاش برای تسهیل سفر دریایی به قطر با استفاده از کشتی‌های تفریحی جدید خبر داده بود.

رقابت های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان ماه به مدت ۲۷ روز در قطر برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از مسابقات، با تیم های آمریکا، انگلیس و همچنین برنده دیدار پلی‌آف اروپا (بین تیم‌های اوکراین، ولز و اسکاتلند) هم‌گروه است.

انتهای پیام

language »