تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۱-۲۷ - 3:09 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 6445

روسیه: کارزار آمریکا برای حذف مسکو از شورای حقوق بشر «تئاتر ابزورد» است

پرشین: آمریکا تنها پنج مورد از ۱۲ کنوانسیون‌ و پروتکل‌ اختیاری بین‌المللی حقوق بشر را تصویب کرده است.

سیاست شرق _ معاون وزارت خارجه روسیه گفت، کارزار آمریکا برای حذف روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل یک «تئاتر ابزورد» است، چرا که واشنگتن مکررا حقوق اساسی بشر را پایمال کرده و خود معیارهای لازم برای عضویت در این شورا را ندارد.

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ورشینین، معاون وزارت خارجه روسیه گفت: در واقع، آمریکا که خود را به عنوان موتور دموکراسی و حقوق بشر معرفی می‌کند، حتی معیارهای رسمی برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل را ندارد.

او تاکید کرد که آمریکا تنها پنج مورد از ۱۲ کنوانسیون‌ و پروتکل‌ اختیاری بین‌المللی حقوق بشر را تصویب کرده است.

ورشینین گفت، به‌رغم ادعای برابری جنسیتی، آمریکا هنوز عضو «کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان» نشده است. ورشینین همچنین «میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی»، «پیمان‌نامه حقوق کودک» و «کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت» را یادآور شد.

او گفت: واشنگتن تا کنون چند بار در ۲۰ سال گذشته نقش مهاجم را داشته و به اختیار خود در تمامی نقاط جهان ایجاد جنگ کرده است؟ آیا آمریکایی‌های هرگز مسئولیت نقض حقوق بشر و قوانین انسانی بین‌المللی در یوگسلاوی، عراق، لیبی و سوریه را پذیرفته‌اند؟

ورشینین تلاش‌های «کشوری با چنین سابقه حقوق بشری» را برای قضاوت در مورد اینکه چه کشورهایی صلاحیت ماندن در شورای حقوق بشر را دارند را «تئاتر ابزورد» نامید.

عنوان تئاتر ابزورد (پوچ، بی‌معنی، یاوه) را اولین بار منتقد ادبی، مارتین اسلین، در کتابی به همین نام ثبت کرد؛ ارتباط چندبعدی‌ای با بازی‌های زبانی،  کلیشه‌های اغراق‌آمیز، تکرار و ترکیبات بی‌ربط یا حتی عبارات ابتکاری را به دنبال خود دارد و از زبان شخصیت‌هایی بیان می‌شود که معمولاً در یک تراژدی-کمدی (تراجیکمدی) اسیر شرایط جبری و فشارهای ناخوشایند ناخودآگاهند.

انتهای پیام

language »