تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۲-۰۴ - 8:29 ب.ظ
موضوع:‌ علم و تکنولوژي
شماره:‌ 7160

اهمیت امنیت سایبری و گسترش مشاغل مرتبط با آن

همانطور که اینترنت و فناوری با سرعتی سرسام آور در حال توسعه هستند، خطر جرایم سایبری نیز افزایش می یابد. 

سیاست شرق _ کارشناسان مرتبط با فضای سایبری می گویند که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ جرایم سایبری برای جهان ۱۰.۵ تریلیون دلار هزینه داشته باشد. با خالی شدن ۳.۵ میلیون شغل در فضای امنیت سایبری در سال ۲۰۲۱، شرکت های فعال در این حوزه، در صدد استخدام کسانی هستند که بتوانند مانع از حملات سایبری شوند.

هزینه سنگین جرایم سایبری

همانطور که اینترنت و فناوری با سرعتی سرسام آور در حال توسعه هستند، خطر جرایم سایبری نیز افزایش می یابد. چنین جرایمی مانند هک و کلاهبرداری در حال افزایش است و هزینه برای مصرف کنندگان و مشاغل همچنان در حال افزایش است. تأثیر جرایم سایبری می تواند نه تنها برای تجارت، بلکه برای نحوه زندگی ما به عنوان یک جامعه مخرب باشد. انتقال بسیاری از سیستم‌هایی که از مراقبت‌های بهداشتی به انرژی استفاده می‌کنیم به پلت‌فرم‌های فناوری، جامعه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد و نیاز به متخصصان امنیت سایبری در همه زمان‌ها بالا است.

یک متخصص امنیت سایبری چه می کند؟

متخصصان امنیت سایبری کارهای مختلفی را برای کمک به محافظت از سیستم ها و شبکه های مورد استفاده در سراسر جهان انجام می دهند. آنها از مهارت ها، دانش و تجربه خود برای یافتن آسیب پذیری های امنیتی در پلتفرم های مختلف استفاده می کنند و با سایر متخصصان فناوری اطلاعات برای حل این مشکلات همکاری می کنند. همانطور که فناوری گسترش می یابد، این موقعیت ها همچنان در حال رشد هستند زیرا مشاغل به افراد واجد شرایط نیاز دارند تا از محافظت از همه سیستم های آنلاین در برابر حملات هکرهای خارجی و همچنین تهدیدات داخلی اطمینان حاصل کنند.

مزایای شگفت انگیز مشاغل امنیت سایبری

درآمد بالا – مشاغل امنیت سایبری می توانند در مقایسه با سایر صنایع با میانگین نرخ ساعتی ۳۱-۳۸ دلار بسیار خوب پرداخت کنند. با بالا رفتن از رتبه ها و مسئولیت های بیشتر، حقوق می تواند به ۶ رقم در سال برسد.

رضایت شغلی – مشاغل امنیت سایبری فرصت های منحصر به فردی را برای انجام کاری که برای جامعه مهم و معنادار است فراهم می کند. اهمیت کاری که این موقعیت‌ها انجام می‌دهند به شما احساس هدف و تحقق می‌دهد، زیرا دانستن کارتان به محافظت از سیستم‌هایی که برای بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره حیاتی هستند کمک می‌کند.

چشم انداز اشتغال – با رشد فناوری و حرکت بیشتر مشاغل به سمت پلتفرم های دیجیتال، انتظار می رود نیاز به متخصصان امنیت سایبری افزایش یابد. این نرخ به مراتب بیشتر از سایر بخش‌ها مانند مراقبت‌های بهداشتی و مالی است.

کدام کشورها بیشتر به متخصصان امنیت سایبری نیاز دارند؟

با افزایش حجم داده هایی که به صورت آنلاین ذخیره می شود و تهدید فزاینده جرایم سایبری، بسیاری از کشورها به دنبال راه هایی برای افزایش سطح امنیت در سیستم های خود هستند. کارشناسان امنیت سایبری در سراسر جهان مورد نیاز هستند زیرا هر کشوری به دنبال محافظت از شهروندان و مشاغل خود در برابر حملات سایبری است. کشورهایی که به دنبال فارغ التحصیل در این رشته هستند عبارتند از: ایالات متحده آمریکا، کانادا، هند، استرالیا، انگلستان، آلمان، هلند، اسپانیا و بسیاری از کشورهای پیشرو جهان.

آموزش برای امنیت سایبری؟

مدرک دانشگاهی – اگرچه بسیاری از مشاغل امنیت سایبری نیاز به آموزش از مدرک دانشگاهی دارند، برخی از موقعیت‌ها نیز به تحصیلات رسمی نیاز ندارند.

گواهینامه های آنلاین – برای برخی از موقعیت ها در زمینه ای که نیاز به گواهینامه دارند، می توانید آموزش مستقلی را از طریق مارک های آموزشی مختلف پیدا کنید. ممکن است بتوانید برنامه های یادگیری خودسرانه پیدا کنید یا برای دریافت گواهینامه از یک شرکت موجود کار کنید.

مهارت های مورد نیاز برای مشاغل امنیت سایبری

هوش بالاتر از میانگین – پیچیدگی نرم افزار و سخت افزار مورد استفاده در مشاغل امنیت سایبری پیچیده است و به سطح بالایی از تمرکز افراد نیاز دارد.

مهارت‌های حل مسئله – با وظایف زیادی در این فضا، باید مشکلات سیستم‌ها و پلتفرم‌ها را شناسایی کنید و برای حل این مسائل تلاش کنید. این به معنای توانایی تفکر خارج از چارچوب هنگام نزدیک شدن به مشکلات یا کار با یک تیم برای غلبه بر موانع است.

مهارت های ارتباطی – مهم است که در این زمینه یک ارتباط دهنده قوی باشید تا بتوانید کاری که انجام داده اید و تاثیر آن بر سیستم ها و پلتفرم های تحت تاثیر این اشتباهات را توضیح دهید.

های کار تیمی – کار بر روی تیم ها در فضا به معنای تکیه بر دیگران برای انجام وظایف کلیدی است و شما باید بتوانید برای رسیدن به اهداف خود با سایر متخصصان کار کنید.

مهارت‌های کامپیوتری – اگرچه اکثر مشاغل امنیت سایبری لازم نیست، به کاربران نیاز دارند که حداقل مهارت‌های کامپیوتری اولیه را داشته باشند، به‌ویژه اگر هر گونه روش ورود داده یا عیب‌یابی را انجام داده باشند.

انتهای پیام

language »