تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۱۴ - 9:03 ق.ظ
موضوع:‌ اجتماعی
شماره:‌ 72245

وزیر ارتباطات: چیزی به نام سیم کارت گردشگری، وجود ندارد

از نظر ما در وزارت ارتباطات، گردشگران مشکلی ندارند و درحال پیگیری هستیم که هر کسی که وارد کشور می‌شود، از ظرفیت رومینگ استفاده کند و مشکل وی حل شود.

سیاست شرق _ با گذشت چند ماه از مطرح شدن موضوع ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است تا این لحظه چیزی به اسم سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد.

به نقل از ایسنا، در شرایطی که چندی پیش علی‌اصغر شالبافیان -معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی- خبر از تصویب طرح سیم‌کارت گردشگری در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور داده بود، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد چیزی به نام سیم کارت گردشگری وجود ندارد.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی گفت: از نظر ما در وزارت ارتباطات هر کسی که وارد خاک جمهوری اسلامی بشود، اپراتورهایمان  با بیش از ۲۵۰ و ۲۶۰ اپراتور قرارداد رومینگ دارند. یعنی هر کسی که وارد کشور می‌شود می‌تواند اینترنت کشور خود را فعال کند بنابراین با همان کیفیت به اینترنت دسترسی دارد و هر محدودیتی که در آنجا وجود دارد اینجا هم هست و اگر عدم محدودیتی هم وجود داشته باشد، در ایران هم همانگونه است.

او در ادامه سخنانش تأکید کرد: چیزی به اسم سیم‌کارت گردشگری نداریم؛ در واقع تا این لحظه چیزی به اسم سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد و از نظر ما در وزارت ارتباطات، گردشگران مشکلی ندارند و درحال پیگیری هستیم که هر کسی که وارد کشور می‌شود، از ظرفیت رومینگ استفاده کند و مشکل وی حل شود. از نظر ما مشکلی وجود ندارد اما اگر کشوری در لیست رومینگ قرار نداشت، باید برای آن تدبیری کرد.

انتهای پیام

language »